וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזינוק בשער הין התמתן: נסחר ב-112.11 ין לדולר

יהודה שויצר

23.9.2003 / 23:01

הערכות כי הדולר ימשיך וייחלש בשוקי העולם עקב העמקת הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב; בשל הזינוק החד אתמול הפך הין למטבע הרווחי ביותר מול הדולר ברבעון האחרון



לאחר שרשם שער שיא של יותר משלוש שנים, נסוג הין בקרוב ל-1% מול הדולר האמריקאי ביחס לשערו הבוקר. הין נסחר בשער של 112.11 ין לדולר, לעומת שער של 110.995 ין הבוקר. אמש נסחר הין בשער של 112.22 ין לדולר. היורו נסחר ללא שינוי בשער של 1.146 דולר.



הין זינק הבוקר לשיא חדש בעקבות הערכות המשקיעים בשוק המט"ח כי יפאן לא תתערב במסחר במט"ח. השוק מהמר עתה על אי התערבות של ממשלת יפאן במסחר, למרות שבכירי ממשל בקוריאה וביפאן הזהירו כי הייסוף במטבעות המקומיים עשוי לבלום את ההתאוששות הכלכלית בדרום מזרח אסיה, הנשענת בעיקרה על יצוא.



זמביי מיזוגוצ'י, סגן שר האוצר של יפאן לעניינים בינ"ל, אמר בוועידה העולמית בדובאי כי הזינוק בין הוא ספקולטיווי, ולא יימשך זמן רב, ברמיזה לאפשרות התערבות של יפאן במסחר. מיזוגוצ'י אמר כי קריאתן של מדינות ה-G-7 ליתר גמישות במסחר במט"ח (כלומר לפחות התערבות) איננה משנה את מדיניותה של יפאן, הנוהגת לפעול כדי לבלום תנודות שערים חריפות.



שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, סירב אתמול להגיב על קריסת הדולר בעולם. סנואו אמר כי מדיניות ארה"ב נותרה ללא שינוי, והיא תומכת ב"דולר החזק". סנואו, העושה עתה בוועידת ה-G7 בדובאי, התייחס בביטול לתנודות בשער המטבע: "אין בכוונתי להגיב על שערי המטבע ועל התנודות בו המתרחשות מדי יום", אמר סנואו.



בשל הזינוק החד אתמול הפך הין למטבע הרווחי ביותר מול הדולר ברבעון האחרון, עם תשואה של 8%.



הערכות: הדולר ימשיך וייחלש בשוקי העולם



הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב אינו יכול להישאר ברמתו הנוכחית לאורך זמן, ולפיכך צפויה היחלשות נוספת של הדולר בשנת 2004, העריך אסטרטג BNP פאריבה, פרנסואה למואן. למואן צופה כי עד סוף השנה הבאה צפוי היורו להתחזק מול הדולר לשער של 1.25 דולר ליורו - התחזקות של 9% לעומת שער החליפין הנוכחי. במקביל צפוי הדולר להיחלש מול הין היפאני לשער של 100 ין לדולר - היחלשות של 11%.



"לאור העובדה שקיימים סיכויים קלושים להתאוששות מספקת בחו"ל, ארה"ב צריכה לבחור באחת משתי דרכים לשיפור החשבון השוטף: לשקוע במיתון או להחליש את המטבע שלה", כתב למואן במכתב ללקוחות.



עוד העריך האסטרטג כי לנוכח הבחירות הצפויות בעוד מעט יותר משנה, צפוי ממשל בוש להעדיף להחליש את הדולר, או אפילו להגביה את מחסומי הסחר שלו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully