וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס ומורגן סטנלי היכו את התחזיות עם גידול של יותר מ-100% ברווח

דפנה מאור

23.9.2003 / 15:44

רבעון חזק בתחום האג"ח, ושיפור במסחר במניות ובבנקאות ההשקעות הובילו להכנסות שיא לליהמן



ליהמן ברדרס ומורגן סטנלי, מבתי ההשקעות הגדולים בארה"ב, רשמו ברבעון שהסתיים באוגוסט גידול של יותר מ-100% ברווח הנקי, ועלו על התחזיות. שיפור בשוקי המניות והמשך פעילות ערה בשוק האג"ח סייע לגידול בהכנסות בתחום המסחר בני"ע. השניים דיווחו גם על שיפור בחיתום ובבנקאות השקעות.



ליהמן ברדרס רשם רווח של 480 מיליון דולר ברבעון שהסתיים באוגוסט. היה זה גידול של 147% לעומת התקופה המקבילה, והתוצאה עולה בהרבה על תחזיות האנליסטים. בשורת הרווח למניה רשם הבנק 1.81 דולרים, לעומת תחזיות לרווח של 1.35 דולרים. עיקר הצמיחה התבסס על תחום ההתמחות המרכזי של הבנק - מסחר באג"ח.



ליהמן דיווח על הכנסות שיא ברבעון המדווח, ושבר את השיא שנרשם ברבעון הקודם. הכנסותיו צמחו ב-74% ל-2.35 מיליארד דולר. הצלחה רבה נרשמה בתחום שוקי ההון, בו הוכפלו ההכנסות בזכות מסחר באג"ח ובמניות. הבנק דיווח, בהתאם למגמה בשווקים, כי ההכנסות ממסחר במניות השתפרו ניכרות, וייחס את השיפור לאמון שהתעורר מחדש בקרב המשקיעים. בתחום המסחר באג"ח נרשם גידול של 125% בהכנסות.



תחום בנקאות ההשקעות - ייעוץ לעסקות וחיתום - רשם שיפור לעומת הרבעון המקביל, וההכנסות ממנו צמחו ב-7.2% ל-453 מיליון דולר.



במהלך הרבעון חתם ליהמן על הסכם לרכישתה של חברת ניהול הנכסים נויברגר ברמן תמורת 2.6 מיליארד דולר. הבנק צופה כי הרכישה תהפוך אותו לאחד המובילים בתחום ניהול העושר.



מורגן סטנלי



מורגן סטנלי רשם רווח של 1.27 מיליארד דולר, גידול של 108% לעומת הרבעון המקביל. בשורת הרווח למניה רשם הבנק 1.15 דולרים, לעומת תחזיות לרווח של 69 סנט למניה. הכנסות הבנק צמחו ב-13% ל-5.3 מיליארד דולר.



הרווח במסחר בני"ע ללקוחות מוסדיים רשם זינוק של 212% לעומת הרבעון המקביל, ל-825 מיליון דולר. ההכנסות צמחו ב-32% ל-2.79 מיליארד דולר. בקבוצת המשקיעים הפרטיים נרשמה עלייה של 3% בהכנסות וזינוק של 594% ברווח. בתחום ניהול ההשקעות נרשמה עלייה קלה בהכנסות ועלייה של 22% ברווח, ואילו בתחום שירותי האשראי נרשמה נסיגה של 11% בהכנסות וברווח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully