וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: נייס זינקה ב-9.5% בעקבות המלצות חיוביות ועסקה חדשה

אלי דניאל

24.9.2003 / 17:09

המעו"ף טיפס ב-1.3% במחזור של 309 מיליון שקל. עליות חדות במניות קבוצת אי.די.בי. אלביט מערכות ירדה ב-1.3% בעקבות המלצת ה"מכירה" מסמית ברני


מגמה חיובית נרשמה היום בבורסה של תל אביב לקראת פקיעת אופציות המעו"ף לחודש ספטמבר, פקיעה שתהיה מחר בבוקר. על רקע זה ולאור העליות שהיו אמש בוול סטריט והעליות שנרשמו לכל אורך היום בבורסות אירופה, טיפס מדד המעו"ף ב-1.3% לרמה של 417.66 נקודות. מדד תל אביב 100 הוסיף 1.2% לרמה של 436.35 נקודות ומדד התל-טק 15 נע מעלה ב-2.5% לרמה של 284.46 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-309 מיליון שקל.

המניה הבולטת של היום היתה נייס אשר הוסיפה 9.5% במחזור הגבוה בשוק - 21.3 מיליון שקל. המגמה החיובית בנייס היא על רקע המלצת ה"קנייה" לה זכתה אתמול המניה מבנק ההשקעות HSBC, שהעלה את מחיר היעד שלה ל-31 דולר. ב-HSBC ציינו כי "התחזית שלנו היא שנייס תציג ב-2004 רווח למניה של 1.56 דולרים, רווח גבוה בהרבה מהקונצנזוס בקרב האנליסטים העומד על רווח של 1.07 דולרים למניה בשנה הבאה". מי שמוסיף למומנטום החיובי בנייס הוא בית ההשקעות אופק שהעלה היום את המלצתו למניה מ"תשואת שוק" ל"קנייה" במחיר יעד של 22 דולר - 18% מעל מחיר השוק. כמו כן, החברה דיווחה היום על עסקה חדשה במסגרתה תתקין חברת ECE האמריקאית את פתרונות ההקלטה שלה במרכז שירות הלקוחות שלה שבטמפה. היקפה הכספי של עסקה זו נאמד בכמה מאות אלפי דולרים.

מניית טבע רשמה עלייה של 0.5% במחזור של 16 מיליון שקל. הבוקר הודיעה טבע על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Acorda Therapeutics בנוגע לפיתוח ושיווק ה Valrocemide-למספר התוויות. לפי שעה מתכוונות שתי החברות לפתח את המוצר לטיפול באפילפסיה.

במניות הבנקים הגדולים נרשמה מגמה חיובית בשעה שמניית הפועלים טיפסה ב-2.2% ומניית לאומי הוסיפה 0.3%.

מניית אי.די.בי אחזקות, , אשר זכתה אמש להמלצת "קנייה" מ-UBS, נהנתה מרוח גבית וטיפסה ב-3.4%. בעקבותיה צעדו גם מניותיהן של שאר החברות הנמנות על הקבוצה - אי.די.בי פיתוח עלתה ב-3.4% ודיסקונט השקעות הוסיפה 3.5%. עלייה בשיעור של 3.7% רשמה מניית כלל תעשיות , וזאת על רקע המומנטום החיובי במניית החברה המוחזקת, אי.סי.איי.

אי.סי.איי זכתה אתמול להעלאת המלצה מצד בנק ההשקעות השווייצי UBS - מ"נייטרלי" ל"קנייה", במחיר יעד של 5.1 דולרים. האנליסט יונתן האלף ציין כי החברה נמצאת בדרך הנכונה לעמוד בתחזיות הרבעון השלישי, וכי נראה שחל שיפור במצב עסקיה. מניית אי.סי.איי טיפסה אתמול ב-5.3% למחיר של 4.2 דולרים, יותר מכפליים מחירה בראשית השנה. מניה נוספת שנהנתה מהמומנטום החיובי של אי.סי.איי היא מניית כור, שעלתה ב-3.5%.

החולשה במניית אלביט מערכות נמשכה גם היום, והמניה ירדה ב-1.3% במחזור של כ-10.7 מיליון שקל. כל זאת על רקע המלצת "מכירה" שניתנה למניה על ידי האנליסטים של בנק ההשקעות סמית ברני. הללו הציבו למניה מחיר יעד של 16 דולר, כ-10% פחות ממחירה הנוכחי. בצד האדום של הבורסה בלטה גם מניית מכתשים אגן שאיבדה 1.2% במחזור של כ-7.1 מיליון שקל.

מניות נוספות שבלטו בעליות חדות היו סאיטקס ואודיוקודס שטיפסו ב-5.1% ו-6.4%, בהתאמה. אודיוקודס דיווחה היום על שיתוף פעולה עם חברת ציוד התקשורת 3COM במסגרתו היא תספק לחברה האמריקאית מוצרים שונים המיועדים לשוק הטלפוניה על גבי פרוטוקול אינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully