וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייצבות בשוק המט"ח הבינלאומי: הדולר נסחר בשער של 112.15 ין בדומה לשערו אמש

רן דוידוב

24.9.2003 / 8:58

סוחרים מעריכים, עם זאת, כי הדולר ימשיך וייחלש בשוקי העולם עקב העמקת הגירעון התקציבי והמסחרי של ארה"ב; היורו נסחר ברמה של 1.1457 דולר



הדולר שומר הבוקר על יציבות כנגד הין, אך עשוי לשוב ולהיחלש על רקע הערכת סוחרים כי ההתאוששות הכלכלית הגלובלית בכלל, והיפאנית בפרט, תאפשר לממשלת יפאן להימנע מהתערבות במסחר במט"ח. הין נסחר בשער של 112.15 ין לדולר, לעומת שער של 112.29 ין אמש. היורו נסחר בשער של 1.1457, לעומת רמה של 1.1444 דולר אמש.



הין זינק אתמול לשער של 110.91 ין לדולר - שיא של קרוב לשלוש שנים - בעקבות הערכות המשקיעים בשוק המט"ח כי יפאן לא תתערב במסחר במט"ח. השוק מהמר עתה על אי התערבות של ממשלת יפאן במסחר, למרות שבכירי ממשל בקוריאה וביפאן הזהירו כי הייסוף במטבעות המקומיים עשוי לבלום את ההתאוששות הכלכלית בדרום מזרח אסיה, הנשענת בעיקרה על יצוא.



בשל הזינוק החד אתמול הפך הין למטבע הרווחי ביותר מול הדולר ברבעון האחרון, עם תשואה של 6.8%.



זמביי מיזוגוצ'י, סגן שר האוצר של יפאן לעניינים בינ"ל, אמר בוועידה העולמית בדובאי כי הזינוק בין הוא ספקולטיווי, ולא יימשך זמן רב, ברמיזה לאפשרות התערבות של יפאן במסחר. מיזוגוצ'י אמר כי קריאתן של מדינות ה-G-7 ליתר גמישות במסחר במט"ח (כלומר לפחות התערבות) איננה משנה את מדיניותה של יפאן, הנוהגת לפעול כדי לבלום תנודות שערים חריפות.



הערכות: הדולר ימשיך וייחלש בשוקי העולם



הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב אינו יכול להישאר ברמתו הנוכחית לאורך זמן, ולפיכך צפויה היחלשות נוספת של הדולר בשנת 2004, העריך אסטרטג BNP פאריבה, פרנסואה למואן. למואן צופה כי עד סוף השנה הבאה צפוי היורו להתחזק מול הדולר לשער של 1.25 דולר ליורו - התחזקות של 9% לעומת שער החליפין הנוכחי. במקביל צפוי הדולר להיחלש מול הין היפאני לשער של 100 ין לדולר - היחלשות של 11%.



"לאור העובדה שקיימים סיכויים קלושים להתאוששות מספקת בחו"ל, ארה"ב צריכה לבחור באחת משתי דרכים לשיפור החשבון השוטף: לשקוע במיתון או להחליש את המטבע שלה", כתב למואן במכתב ללקוחות.



עוד העריך האסטרטג כי לנוכח הבחירות הצפויות בעוד מעט יותר משנה, צפוי ממשל בוש להעדיף להחליש את הדולר, או אפילו להגביה את מחסומי הסחר שלו.



נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, רוברט מקטיר, הביע אתמול תמיכה בדולר חלש. מקטיר טען כי ירידת שער הדולר, המלווה בשערי ריבית נמוכים ובחבילת קיצוצי המס של הממשל, תסייע למשק האמריקאי לשוב לדפוסי צמיחה איתנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully