וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק: סיכוי סביר לרכישת מניות פלאפון משמרוק בכ-2 מיליארד שקל

ערן גבאי

24.9.2003 / 11:39

החברה העבירה תגובה לבית המשפט בדרישה להגדלת ההון הרשום. עתידה להחזיר הלוואות ב-2004 בכ-950 מיליון שקל

"בזק ניצבת בפני סיכוי סביר של רכישת יתרת מניות חברת פלאפון שאינן ברשותה. עלות הרכישה הזו עשויה להגיע לכ-2 מיליארד שקל", כך כותב בא כוח בזק, עו"ד אריה דנציגר, בתגובה שהגיש היום מטעם בזק לבקשת כונס הנכסים של מניות זאבי בבזק להצביע נגד הגדלת ההון הרשום של בזק.

כמו כן, מציין דנציגר בתגובתו, בשנת 2004 בזק עתידה להחזיר הלוואות, שהקרן שלהן היא כ-950 מיליון שקל, והיא צופה הרעה בתזרים המזומנים שלה בעקבות החלטת הממשלה על הפחתת תעריפיה החל מספטמבר.

בנוסף מצוין כי קיים צפי של הרעה בתזרים המזומנים של בזק, החזויה מפתיחת התחרות המלאה בשוק התקשורת של השיחות הנייחות בספטמבר 2004.

כל אלה נועדו כדי לשלול את ההצעה שבאה מכיוונו של כונס המניות של בזק מטעם הבנקים, עו"ד אלקס הרטמן, שטען כי בקופת בזק מזומנים ובטוחות סחירות ונזילות בסכום העולה על 2 מיליארד שקל, ועל כן הוא סבור שסכום זה מאפשר את מימון פרישת העובדים הדרושה בחברה, ללא גיוס הון.

בזק, באמצעות דנציגר, טוענת כאמור כי יתרת המזומנים שלה היא אחד הנכסים הגדולים המבטיחים את יציבותה הפיננסית, ומקנה לה יתרון חשוב בשוק תחרותי.

בבזק טוענים כי מימון עלויות פרישת העובדים באמצעות גיוס כנגד הון מניות הוא האלטרנטיווה הטובה ביותר למימון הפרישה. לעומת זאת, מימון באמצעות יצירת חוב מכביד על מאזן החברה ומפחית את השווי של בזק.

כפיית בזק לגייס את המימון הדרוש לה גורמת נזק לחברה וכלל בעלי מניותיה, לרבות הבנקים הנושים, נאמר בתגובת בזק. יותר מכך, בזק טוענת כי הדרישה של הרטמן נוגדת את חובת ההגינות של בעל המניות כלפי החברה וכלפי הציבור, המחזיק ב-29% מהונה המונפק של בזק.

בזק קובעת עוד כי הצבעה של הרטמן נגד הגדלת ההון הרשום של בזק עשויה לסכל את תהליך ההפרטה של החברה, ולא תביא לעליית השווי של הבטוחה שבידי הבנקים. בבזק טוענים כי הרטמן לא מביא בחשבון את התועלת הכוללת שתצמח לבזק ולבעלי המניות אם הגדלת ההון הרשום תאושר, והליך ההפרטה של בזק יקודם.

בזק מבקשת מבית המשפט להימנע מלהיענות לבקשת הרטמן לאפשר לו להצביע באסיפה הכללית של בזק נגד הגדלת ההון הרשום של בזק בכ-250 מיליון מניות. כמו כן, אין בכוונת בזק לבקש דחייה של אסיפת בעלי המניות, הצפויה להתכנס מחר. הכנ"ר ביקש לקבל גם את תגובת רשות החברות הממשלתיות לתגובת בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully