וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה: הנגיד יפחית את הריבית באוקטובר בעוד 0.4%; ישאף להגיע לריבית של 5.5% עד סוף השנה

אילן מוסנאים

24.9.2003 / 11:44

בבית ההשקעות מציינים עם זאת כי הפחתת הריבית תלויה במידה רבה בגירעון הצפוי ב-2004 ובמידת האמון של השווקים בתוכנית הכלכלית של האוצר; קצב האינפלציה ב-12 החודשים הבאים - 2.6%



הנגיד ישאף להגיע לרמת ריבית של 5.5% עד סוף השנה ויפחית באוקטובר את הריבית בשיעור של עוד 0.4% - כך כותב האנליסט רן ישראלי מאילנות בטוחה בסקירת תגובה לפרסום התוכנית המוניטרית של חודש אוקטובר 2003.



באילנות בטוחה מעריכים כי בטווח של 12 חודשים מהיום תרד הריבית עד לרמה של 5.2%, כך שהריבית תישאר יציבה במשך שלושת הרבעונים הראשונים של 2004. בכל מקרה, הם כותבים, הפחתת הריבית תלויה במידה רבה בגובה הגירעון הצפוי בשנת 2004 ובמידת האמון של השווקים הפיננסיים בתוכנית הכלכלית של האוצר.



הנגיד ציין בהודעת הריבית שלו לחיוב את הגידול בוודאות הבטחונית באזור ואת אישור הערבויות שגרמו להורדת הריבית הריאלית והנומינלית של האג"ח הממשלתיות. עוד ציין הנגיד כי ניתן לשמור על יעד האינפלציה ל-12 החודשים הבאים תוך המשך הפחתת הריבית. יחד עם זאת, בבנק ישראל הדגישו כי אי עמידה ביעדי הגירעון לשנת 2004 תפגע בהתאוששות המשק בשנים הבאות.



באילנות בטוחה מזכירים כי המדד עלה בחודש אוגוסט בשיעור מתון של 0.2% וסיכם ירידה של כ-1% מתחילת השנה. ישראלי מעריך היום כי קצב האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים התייצב ועומד על רמה של 2.6%, רמה שנמצאת ביעד האינפלציה העליון שהציבה הממשלה (1%-3%).



בשוק המט"ח חל בתקופה האחרונה ייסוף בשער השקל בשיעור מתון של כ-0.8% כתוצאה מחולשת הדולר ביחס למטבעות האחרים בעולם. באילנות בטוחה מעריכים כי שער החליפין צפוי להישאר בתקופה הקרובה ברמות המסחר הנוכחיות שלו. ישראלי מציין שגיוס האג"ח שביצעה הממשלה בחו"ל, קבלת הערבויות, פערי הריביות בין ריבית בנק ישראל והריביות בחו"ל, אי התערבות בנק ישראל במסחר, והעודף של 600 מיליון דולר שנוצר בחשבון השוטף של המדינה, ימנעו פיחות חד בשער החליפין. הוא מדגיש שגם ירידת סטיות התקן החודשיות של הדולר לרמה של 7.1% בתקופה האחרונה, מצביעה על ירידת מפלס העצבנות בשוק המט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully