וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על התקציבים באוצר: לגבי העתיד אני אופטימי

24.9.2003 / 12:31

יו"ר טבע, אלי הורוביץ: הלוואי שיבצעו מה שפורסם. ח"כ אברהם שוחט: הנחת צמיחה של 2.5% ב-2004 לא נראית ריאלית

אלי הורביץ, יו"ר טבע , הביע היום ספק ביכולתה של הממשלה לממש את התוכניות הכלכליות שהיא מציגה. בכנס השנתי של ארגון המי"ל אמר הורוביץ כי "עדיין אינני יודע להגיד מה המדיניות הכלכלית של הממשלה. שמעתי הצהרות חיוביות משר האוצר על צעדים חיוביים, אבל לא ראיתי את הצד השני של הקיצוץ - איך מייצרים צמיחה. הניסיון שלנו הוכיח שהבירוקרטיה הצליחה לעצור כל תוכנית טובה."

הורוביץ הוסיף ש"מה שחשוב הוא שהרכבת תיסע. אצלנו הכל הולך בעצלתיים באופן מפחיד. הלוואי ויכולתי להאמין שיבצעו את מה שפורסם. הפוליטיקאים מרגיזים את כולנו כשהם נראים לא רציניים גם כשהם מדברים ברצינות. לא נראה לי שיש קושי אמיתי בתוך הממשלה להגיעה להסכמה על הקיצוץ."

ח"כ אברהם (בייגה) שוחט, לשעבר שר האוצר, ביקר גם הוא את הממשלה והאוצר ואמר כי "לא היה קורה דבר אם היו דבקים ברפורמה במס כפי שהוצעה במקור, אם היו דוחים את מתן ההטבות במס כפי שהציעה ועדת רבינוביץ' - מדובר בחיסכון של 2.5 מיליארד שקל".

ביחס לצמיחה בעתיד אמר שוחט כי "ללא שיפור במצב הבטחוני אינני רואה כיצד המשק חוזר לצמיחה. למרות הצהרות נתניהו יש יותר מדי אלמנטים שמושכים את הכלכלה כלפי מטה. אם נניח שהדברים יימשכו כמו היום (פוליטית ומדינית) אינני רואה שינוי אמיתי במצב הכלכלי. הנחת צמיחה של 2.5% ב-2004 לא נראית ריאלית.

אורי יוגב, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמר בכנס כי ההוצאה הממשלתית ב-2003 תהיה נמוכה נומינלית מרמתה ב-2002 ובשנה הבאה תהיה נמוכה עוד יותר - ותאפשר צמיחה של 1%-2% ב-2004. "אני הייתי ממליץ לצמצם את ההוצאה הממשלתית עוד יותר", אמר יוגב.

הממונה על התקציבים אמר: "לגבי העתיד אני אופטימי. אין לי מושג אם תהיה צמיחה של 2.5% - זה תלוי בגורמים חיצוניים נוספים. אם נצליח להעביר את התוכנית של הממשלה ולא להתקפל בפני הסקטורים החזקים - זה יהיה אפשרי. אם לא נגיע לשם, ואם יחמיר המצב הבטחוני, שמרנו בתקציב רזרווה על מנת שלא להעלות את נטל המס".

עוד אמר יוגב כי תהליך הפרטת הנמלים הגיע לאחר הידברות עם הגורמים הרלוונטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully