וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות נמוכה בשוק מט"ח: הדולר מתחזק בכ-0.25% לרמה של 4.452 שקלים

אילן מוסנאים

24.9.2003 / 15:53

אילן ויסקין מבנק לאומי: "הפעילות היום דלילה ומזכירה את הפעילות בימי שישי"; אקסלנס: הדולר צפוי לנוע היום בטווח של 4.435-4.457 שקלים



אחרי ייסוף בשער השקל במסחר אתמול בעקבות פקיעת אופציות השקל-דולר לחודש ספטמבר, נרשמת בשעות הצהריים התחזקות קלה בשערו של הדולר. המטבע האמריקאי מתחזק ל-4.452 שקלים - גבוה בכ-0.25% מהשער היציג ובכ-0.15% לעומת שערו אתמול בערב.



בחדר העסקות של אקסלנס העריכו הבוקר כי אם לא יהיו היום אירועים חריגים בעולם או במישור הבטחוני בארץ, המסחר יהיה רגוע והדולר ינוע בטווח של 4.435-4.457 שקלים. באקסלנס מציינים כי הדולר יידחק היום מעט הצידה, כאשר המשקיעים מתחילים לחשוב יותר על החגים הצפויים ופחות על המסחר במט"ח. גם החברות, שנערכות לסיום הרבעון ולתחילת העבודה על הדו"חות הכספיים, יתעניינו פחות במסחר ויעדיפו לסגור את הפוזיציות המט"חיות שלהם.



אילן ויסקין, מנהל חדר העסקות של בנק לאומי, מציין כי המסחר היום שקט והפעילות נמוכה מאוד, ומזכירה את הפעילות בשוק המט"ח בימי שישי. לדבריו, אחרי הלחץ של הפקיעה אתמול השוק נרגע ואפילו במסחר הבין בנקאי לא רואים כמעט כל פעילות.



שערו היציג של הדולר אשר ישמש לפקיעת אופציות שקל-דולר של חודש ספטמבר נקבע אתמול ברמה של 4.441 שקלים - ירידה של 0.29% לעומת שערו היציג של הדולר ביום שני. במהלך שעת קביעת היציג נרשמה התחזקות בירידות השערים בדולר, כך שניתן להעריך כי הפעילים היו מעוניינים בשער פקיעה נמוך יחסית. לאחר קביעת היציג, התחזק מעט הדולר וסיים את המסחר ברמה של 4.446 שקלים, הדומה לרמה בה פתח את המסחר הבוקר.



אבי קמחי, מחדר המסחר של בנק אגוד, אמר אתמול כי פקיעת אופציות השקל-דולר התרחשה ללא אירועים מיוחדים. "בחודשים האחרונים הפקיעות לא היו גדולות, וזאת כנראה על רקע העדפת הפעילים שלא לשנות באופן חד את עמדתם כלפי השקל ולהירגע מעט מהסיכונים", אמר קמחי.

קמחי הסביר כי ירידות השערים החדות שנרשמו אתמול בדולר מול השקל לא נבעו בהכרח מהשפעות המסחר בעולם אלא הושפעו יותר מהפקיעה היום. "באופן מסורתי הפקיעות מעוררות ירידות שערים וזו הסיבה העיקרית לירידות אתמול וגם היום", אמר.



לאחר הפקיעה צפה קמחי כי הדולר יעלה מעט לקראת סוף השבוע וכי הוא עשוי להגיע חזרה לרמה של 4.47 שקלים. "זרים מכרו מעט בימים האחרונים ומקומיים החלו לקנות כאשר השער ירד מתחת ל-4.455 שקלים, אך לקראת הפקיעה הפסיקו את הרכישות תוך ציפייה כי השער יירד עוד יותר לקראתה", אמר קמחי, וצפה כי עתה, לאחר הפקיעה, יחזרו גורמים אלו וירכשו דולרים ולפיכך יגרמו לעלייה קלה לקראת סוף השבוע.



שלשום פירסם בנק ישראל את מדיניות הריבית לחודש אוקטובר, במסגרתה תופחת ריבית בנק ישראל ב-0.4% לרמה של 6.1%, כלומר פער הריביות בין השקל לדולר יירד ל-5.1%. רמת הריבית באוקטובר תהיה הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מאי 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully