וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב על חברות האחזקה של תל אביב: "קנייה" לאלרון וכור; "תשואת שוק" בלבד לאי.די.בי אחזקות והחברה לישראל

הרצל לקס

24.9.2003 / 13:51

המלצת הקנייה הוענקה על רקע הדיסקאונט העמוק מדי בו נסחרות החברות - 30% באלרון ו-39% בכור; עוד עולה כי השקעה באי.די.בי פיתוח עדיפה על השקעה בחברה האם אי.די.בי אחזקות



בית ההשקעות מיטב פירסם היום את ריכוז המלצותיו לחברות האחזקה בשוק המניות בת"א. החברות המומלצות ביותר להשקעה מבין 7 חברות האחזקה הגדולות הן אלרון וכור, לגביהן נשארת המלצת "קנייה". חברת האחזקה הגדולה ביותר במשק, אי.די.בי אחזקות, זכתה להמלצה של "תשואת שוק" בלבד, וכך גם נכדתה דסק"ש והחברה לישראל. אי.די.בי פיתוח וכלל תעשיות זכו להמלצת "תשואת יתר".



את ההמלצות ביססו במיטב על מודל הערכת אחזקות שמרני באופיו, המייחס לאחזקות הסחירות את השווי שלהן בשוק. חברות אחזקה נסחרות לעולם בדיסקאונט על השווי המצטבר של אחזקותיהן בשל הוצאות ניהול, בעיות סחירות ואי יכולת של המשקיע לברור השקעות מתוך תיק האחזקה כרצונו, ולהערכת מיטב דיסקאונט סביר הוא ברמה של 10%-15%, כאשר פרמיה על שווי האחזקות או דיסקאונט נמוך מכך אינם מצדיקים קנייה.



אלרון, שאחזקותיה העיקריות הן כ-20% מאלביט מערכות התורמות לחברה 37% משווי נכסיה הכולל, 8.7% מפרטנר התורמים 25% לשווי הנכסי, וכ-18% מגיוון אימג'ן, נסחרת לדעת מיטב בדיסקאונט עמוק של כ-30% על שווי נכסיה, ומהווה לפיכך הזדמנות קנייה. לאלרון אחזקות לא סחירות דוגמת 46% מנטוויז'ן וגליל מדיקל, והסיבה לדיסקאונט שלה, לפי מיטב, היא החשש ממכירת החברה בידי אי.די.בי, שתשאיר את החברה עם בעלים "לא אידיאליים".



אחזקתה המרכזית של כור היא שליטה ב-49% ממניות מכתשים אגן , אחזקה המהווה כ-100% משוויה הנכסי של כור. לכור גם אחזקות בעייתיות באי.סי.איי ובאלישרא, שבשל חשיפתה הגבוהה לשוק הבטחוני הישראלי זכתה להערכת שווי נמוכה אף יותר ממחיר העסקה עם אלתא. גם לאחר סדרת מימושים מוצלחים נותרה כור חברה ממונפת, ובניכוי החוב נטו בסך 390 מיליון דולר מבטא מחירה דיסקאונט של כ-39%, הגבוה מדי לטעמה של מיטב, ולפיכך זוכה כור להמלצת "קנייה".



אי.די.בי אחזקות נסחרת, להערכת מיטב, בפרמיה על שווי אחזקותיה, והיא חשופה מאוד להתנהגות המשק הישראלי. לאור זאת מעניקים לה במיטב המלצה פושרת של "תשואת שוק", ומציינים את ההשקעה בחברה הבת אי.די.בי פיתוח כעדיפה. דסק"ש, שאחזקותיה העיקריות מבחינת תרומה לשווי הן שופרסל , נכסים ובניין ואלרון, נסחרת בדיסקאונט של 8% וזכתה לכן ל"תשואת שוק" בלבד. כלל תעשיות, שאת מירב השווי (כמחצית) תורמת לה האחזקה הלא סחירה בנשר ועל אחזקותיה הסחירות נמנות נייר חדרה ואורמת, נסחרת בדיסקאונט של 20% ע"פ מודל מיטב, וההמלצה לגביה היא "תשואת יתר".



החברה לישראל, המחזיקה בכי"ל, בתי הזיקוק בצים ובטאואר, זוכה להמלצת "תשואת שוק" בלבד, בעיקר בשל אי הוודאות סביב האחזקה בבז"ן ודיסקאונט סביר של 15% בלבד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully