וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: התנגדות רובינשטיין להליך המשפטי בו נקטנו - תמוהה

עינב בן יהודה

24.9.2003 / 13:49

אתמול תקף היועץ המשפטי את הבנק בעקבות תביעה שהגיש נגד שר האוצר בגין ההחלטה לבטל את מענק ההתייעלות שהוענק לעובדי הבנק; בנק ישראל: לא ברור מדוע ההתייחסות באה רק לאחר שההליך המשפטי כבר נפתח



בבנק ישראל מגיבים היום לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, אתמול לפיהם "על פניו, זו שערורייה שזרוע מזרועות המדינה מנהלת הליכים משפטיים, תוך בזבוז כספי ציבור, נגד המדינה". הדברים נאמרו בעקבות התביעה שהגיש בנק ישראל בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כנגד שר האוצר, בנימין נתניהו, הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, ההסתדרות וועד עובדי בנק ישראל, על ההחלטה לבטל את מענק ההתייעלות בבנק.



מבנק ישראל נמסר היום כי סמוך לאחר קבלת החלטתו של הממונה, הודיע הבנק כי הוא חולק על ההחלטה ומתכוון להביאה לבירור משפטי. עמדה זו הובאה באותה עת גם לידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה, ועל דעתו נדרש בנק ישראל להגיש בהקדם את אותו הליך משפטי שבדעתו לנקוט. בתשובה לכך הודיע הבנק כי אכן הוא נערך לנקיטת ההליך המשפטי בהקדם האפשרי.



"כל אותה עת לא נשמעה, ולו ברמז, תגובה שלילית כלשהי מצידו של היועץ המשפטי לממשלה לכוונתו זו של הבנק. לאור השתלשלות העניינים האמורה, לא ברור מדוע מדובר ב'שערורייה', כאשר בנק ישראל מבקש למצות את זכותו הבסיסית להליך המשפטי, ועוד יותר מכך לא ברור מדוע התייחסות זו באה רק לאחר שההליך המשפטי כבר נפתח.



"מתגובתו של היועץ המשפטי לממשלה עולה לכאורה, שלגוף הכפוף לבדיקתו והחלטתו של הממונה על השכר, אין זכות גישה לערכאות המשפטיות המוסמכות, וכי החלטת הממונה אינה יכולה להיות מועמדת לבחינה בפני אותן ערכאות משפטיות, שלשם כך, בין היתר, הן נועדו", נאמר בתגובת בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully