וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס: הסכמי העבודה החדשים בענף הרכב האמריקאי יביאו לקיצוץ 50 אלף משרות במהלך 4 השנים הקרובות

רן דוידוב

24.9.2003 / 9:22

בית ההשקעות צופה ש-GM, פורד וקרייזלר יגיעו בסיום ארבע השנים לשיעורי פריון עבודה מהגבוהים בעולם; טוען, עם זאת, שעודף כושר הייצור והתחרות העזה ימשיכו לפגוע ברווחיות החברות



שלוש יצרניות הרכב הגדולות של ארה"ב עשויות לקצץ 50 אלף משרות במהלך 4 השנים הקרובות במסגרת הסכמי העבודה החדשים שנחתמו לאחרונה עם איגודיהן המקצועיים, ע"פ ניתוח של בית ההשקעות גולדמן סאקס.



מנתחי הבנק חישבו ומצאו שסגירת או מכירת 10-13 מפעלי הרכבה וחלפים, המתאפשרת תחת הסכמי העבודה החדשים, בנוסף לתהליכי פרישה טבעיים, עשויים להביא לאובדן 50 אלף משרות בארה"ב.



"ה-UAW (איגוד פועלי הרכב) הבין כי התחרות העזה בענף והיבוא המוגבר מחייבים קיצוץ במצבת עובדי הרכב על מנת לאפשר את המשך קיומן של שלוש היצרניות הגדולות", כתב אנליסט גולדמן סאקס, גארי לפידוס.



מן הצד החיובי, צופה לפידוס ש"שלוש הגדולות" - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר - ובמיוחד ג'נרל מוטורס, יתגאו בשיעורי פריון עבודה מהגבוהים בעולם בסיומו של חוזה העבודה הנוכחי בן ארבע השנים, או מיד לאחריו.



עם זאת, השיפור בפריון יקוזז כנראה על ידי עליית השכר ובעיית יכולת הייצור העודפת, שלא תרפה מיצרניות הרכב ותמנע העלאת מחירים, אמר לפידוס.



שלוש הגדולות הגיעו בשבוע שעבר לסיכום ראשוני עם ראשי ה-UAW, שכפוף עדיין לאישורם של חברי האיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully