וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוז קורפ מתכננת להשקיע מיליארד דולר ברכישת לוויינים אם רכישת דיירקטי.וי תאושר

דפנה מאור

24.9.2003 / 9:08

ISS, המייעצת למשקיעים מוסדיים, המליצה למשקיעי GM לאשר את מיזוג דיירקטי.וי עם ניוז קורפ



ניוז קורפ, ענקית המדיה הבינ"ל בראשותו של רופרט מרדוק, הבטיחה להשקיע מיליארד דולר בלוויינים חדשים אם תאושר העסקה למיזוגה עם דיירקטי.וי, שירות הטלוויזיה בלוויין של יוז. בנפרד, המליצה קבוצת ייעוץ למשקיעי GM, החברה האם של יוז, לאשר את העסקה עם ניוז קורפ.



ניוז קורפ, בראשות רופרט מרדוק, חתמה באפריל על הסכם לרכישת השליטה ב-34% ממניות יוז אלקטרוניקס תמורת 6.6 מיליארד דולר. הרכישה הגשימה את שאיפתו של מרדוק לזכות בדומיננטיות בשוק הלוויין האמריקאי, בדומה לזו שיש לניוז בשוק הבריטי והאסיאתי.



ג'נרל מוטורס, החברה האם של יוז, מכרה לניוז נתח של 19.9% שהיא מחזיקה במניות יוז תמורת 3.8 מיליארד דולר, והיתר צפוי להירכש ממשקיעים מקרב הציבור. המחיר למניה שהציעה ניוז הוא 14 דולר, במזומן ובמניות. עם השלמת הרכישה תמזג ניוז את חלקה בדיירקטי.וי עם חטיבת פוקס בארה"ב.



העסקה כפופה לאישור נציבות התקשורת הפדרלית ובעלי המניות של GM. אם תאושר, מתכננת ניוז קורפ, בנוסף להשקעה בלוויינים חדשים, להציע שירותים אינטראקטיוויים דיגיטליים חדשים, בדומה לאלה שרשת סקיי שלה מפעילה בבריטניה, ולספק גישה ליותר ערוצים מקומיים ושידורי HDTV. ניוז אמרה כי תפעיל לוויינים חדשים בין 2006-2008 כדי להגדיל את קיבולת השידור של דיירקטי.וי, כך שתוכל לספק שירותי ערוצים מקומיים במרבית טווח הכיסוי שלה. עוד מציעה ניוז קורפ לספק כבר ב-2005 ממירים, המאפשרים הקלטה דיגיטלית של תוכניות טלוויזיה.



בנפרד, קראה קבוצת הייעוץ ISS (שירותי משקיעים מוסדיים) לבעלי המניות של ג'נרל מוטורס לאשר את העסקה המוצעת. ISS, המשמשת כיועצת למשקיעים מוסדיים גדולים, בחנה את העסקה, ואמרה כי המיזוג ייטיב עם המשקיעים, לפי דיווח רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully