וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליטה באי-אונליין שוב מחליפה ידיים: יובל ומיכאל גולן רוכשים כ-85% מהון המניות תמורת כ-5.5 מיליון שקל

אלי דניאל

24.9.2003 / 9:05

רק בחודש שעבר הושלמה העברת השליטה בשלד הבורסאי לידי אנליסט, יאיר רבינוביץ ודורון גביש; הרוכשים - בעלי השליטה בתוכנה לעניין אשר ביקשה לרכוש את אי-אונליין כבר בראשית 2002



השליטה בחברת אי-אונליין , עתידה להחליף ידיים בחודש הבא, פחות מחודשיים מאז הועברה לידי אנליסט , יאיר רבינוביץ ודורון שגיב. זהות בעלי השליטה העתידיים אינה מפתיעה - יובל ומיכאל גולן, שהינם בעלי השליטה בחברת תוכנה לעניין.



למי ששכח, נזכיר כי בינואר 2002 אישר דירקטוריון החברה ביצוע עסקה במסגרתה יעבירו יובל ומיכאל גולן לחברה, את מלוא החזקותיהם בתוכנה לעניין - כל אחד מהשניים מחזיק ב-50% ממניות תוכנה לעניין, כל זאת כנגד הקצאה מניות אשר יהוו 90% מהונה המונפק של אי-אונליין, לאחר ההקצאה. עסקה זו לא יצאה בסופו של דבר אל הפועל.



על פי ההסכם שנחתם אתמול בין הצדדים, המוכרים, המחזיקים בכ-84.8% מהון המניות של אי-אונליין, יעבירו לבני משפחת גולן את מניותיהם ואת זכויותיהם בנוגע לסך של 2 מיליון שקל שהושקעו על ידם כתקבולים על חשבון מניות, ובתמורה הם יזכו לכ-5.5 מיליון שקל.



בני משפחת גולן העבירו כבר אתמול לידי המוכרים סך של 550 אלף שקל, ובמועד השלמת העסקה שנקבע ל-23 באוקטובר 2003, הם יעבירו לידיהם את יתרת התמורה. עם העברת השליטה באי-אונליין לידיהם יחזיקו יובל גולן ואחיינו מיכאל בכ-86.8% מהון המניות של אי-אונליין.



תוכנה לעניין הינה חברה פרטית אשר הוקמה בשנת 1987 על ידי יובל גולן ואחיינו ד"ר מיכאל גולן (ד"ר למחשבים מאוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב) במטרה לפתח כלים ממוחשבים לשוק ההון. החברה עוסקת בעצמה, ובאמצעות חברות בנות, בפיתוח, הקמה, תפעול ואחזקה של מאגרי מידע עסקי, בפיתוח פלטפורמות המאפשרות גישה למאגרי המידע שלה, ובפיתוח כלים אנליטיים לניתוח המידע במאגריה.



לקוחות תוכנה לעניין הם בעיקר גופים עסקיים מוסדיים כגון בנקים, קרנות נאמנות, בתי השקעות, מנהלי תיקים, חברות אינטרנט, וחברות טלפוניה סלולרית, אשר באתריהם מותקנות תוכנות ומערכות המידע של החברה. מחזור המכירות השנתי של החברה בשנה החולפת נאמד בכ-15 מיליון שקל. במהלך השנים 2000-2001 עלה על הפרק עניין הנפקתה של תוכנה לעניין בבורסה לפי שווי של 8 מיליון דולר.



אי-אונליין, אשר מאז מכרה את אתר האינטרנט שהפעילה, הפכה לשלד בורסאי, סיימה את ששת החודשים הראשונים של שנת 2003 עם הפסד של 220 אלף שקל. בתחילת הרבעון השלישי של השנה היה לחברה גירעון של כ-7.5 מיליון שקל בהונה העצמי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully