וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על הדולר מתחדש: יורד ב-0.7% ל-111.48 ין; ממשל בוש עשוי לתמוך בדולר חלש לקראת הבחירות

דפנה מאור

24.9.2003 / 14:52

הדולר נמצא עתה מעט מעל לשפל בן שלוש שנים שרשם אתמול; היורו מתחזק ב-0.3% ל-1.1475 דולר; BNP פאריבה צופה כי הדולר ייחלש ל-100 ין והיורו יתחזק ל-1.25 דולרים



הלחץ על הדולר מתחדש, לאחר שהמטבע האמריקאי רשם הבוקר עלייה ראשונה מול הין מתחילת השבוע. הדולר נסחר ב-111.48 ין - ירידה של 0.7% לעומת שערו אמש. היורו מתחזק ב-0.3% ל-1.1475 דולר.



החולשה בדולר השבוע נרשמה לאחר שבסוף השבוע קראו המדינות המתועשות בפסגת G-7 להגמשת מדיניות שערי המט"ח, קריאה שהתפרשה כאיתות ליפאן לא להתערב במסחר. בכירים בממשל היפאני אמרו מאז כי אין בכוונת יפאן לשנות את מדיניות המט"ח שלה, וכי הבנק המרכזי יתערב במקרה של תנודות קיצוניות בשוק.



הדולר נמצא עתה מעט מעל לשפל בן שלוש שנים שרשם אתמול, ברמה של 110.85 ין. היורו מתחת לשיא של חודשיים של 1.153 דולר שרשם אתמול. בשל הזינוק החד אתמול הפך הין למטבע הרווחי ביותר מול הדולר ברבעון האחרון, עם תשואה של 6.8%.



התנודות בין נובעות בין היתר מניסיון המשקיעים לנחש מתי הבנק המרכזי של יפאן יתערב בשוק, לאחר שאתמול חל ביפאן חג. למרות החולשה המחודשת בדולר, שוקי המניות באירופה נסחרים עדיין בעליות, לאחר סגירה חיובית באסיה הבוקר.



אנליסטים מעריכים כי החולשה בדולר תימשך, בשל הגירעון הגדול בתקציב ובמאזן הסחר של ארה"ב. אסטרטג המט"ח של BNP פאריבה, פרנסואה למואן, צופה כי עד סוף השנה הבאה צפוי היורו להתחזק מול הדולר לשער של 1.25 דולר ליורו - התחזקות של 9% לעומת שער החליפין הנוכחי. במקביל, צפוי הדולר להיחלש מול הין היפאני לשער של 100 ין לדולר - היחלשות של 11%.



עוד העריך האסטרטג כי לנוכח הבחירות הצפויות בעוד מעט יותר משנה, צפוי ממשל בוש להעדיף להחליש את הדולר, או אפילו להגביה את מחסומי הסחר שלו.



נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, רוברט מקטיר, הביע אתמול תמיכה בדולר חלש. מקטיר טען כי ירידת שער הדולר, המלווה בשערי ריבית נמוכים ובחבילת קיצוצי המס של הממשל, תסייע למשק האמריקאי לשוב לדפוסי צמיחה איתנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully