וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים קלות בוול סטריט על רקע אזהרת רווח של ויאקום והורדת מכסות השאיבה של אופ"ק

רן דוידוב

24.9.2003 / 16:53

ויאקום, בעלת רשתות הטלוויזיה CBS ו-MTV, יורדת בכ-4%; סיסקו עולה ב-1.2% לאחר שהודיעה על הרחבת תוכנית הרכש המחודשת של מניותיה



שוקי המניות האמריקאיים החלו את יום המסחר בירידות שערים קלות על רקע אזהרת רווח של ענקית המדיה ויאקום והחלטת ארגון אופ"ק להוריד את מכסות השאיבה החל מה-1 בנובמבר. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.1%. נאסד"ק מאבד 0.3%.



ארגון אופ"ק החליט היום במפתיע להוריד את מכסות השאיבה של חברותיו ב-900 אלף חביות ליום, או 3.5%, בשל חששו מירידת מחיר הנפט בעולם. בעקבות ההחלטה נרשם זינוק של 3% במחיר הנפט הגולמי ומניות מגזר הנפט רושמות עליות. אקסון ואלדז, חברת הנפט הבורסאית הגדולה בעולם, עולה בכ-1%. האליברטון, ענקית שירותי שדות הנפט, מוסיפה 0.8%.



סיסקו עולה ב-1.2% לאחר שהודיעה אתמול לאחר הסגירה כי דירקטוריון החברה החליט להגדיל ב-7 מיליארד דולר את היקף הרכישות החוזרות של מניותיה. מאז החלה תוכנית הרכישה המחודשת ועד ל-26 ביולי רכשה סיסקו מניות בסכום של 7.8 מיליארד דולר.



ענקית המדיה ויאקום (סימול VIA.B) יורדת בקרוב ל-4% לאחר פרסמה אזהרת רווח לשנת 2003. בעלת אולפני פראמונט ורשת הטלוויזיה CBS תלתה את האשם בקצב ההתאוששות האיטי מהצפוי של שוק הפרסום האמריקאי. החברה צופה שרווחיה התפעוליים והכנסותיה יצמחו ב-5%-9%. מוקדם יותר צפתה החברה שהכנסותיה יצמחו בכ-8%-9% ורווחיה התפעוליים יצמחו בלמעלה מ-10%.



חברת המדיה הצרפתית ויוונדי-יוניברסל (סימול V) עולה בכ-2.5% לאחר שדיווחה על ירידה חדה בהפסדיה ברבעון השני ועלתה במקצת על התחזיות. ההפסד הנקי הסתכם 313 מיליון יורו (358.3 מיליון דולר), לעומת הפסד של 11.49 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בה רשמה החברה מחיקות ענק כנגד אובדן ערך נכסים.



ויוונדי מכרה בשנה האחרונה נכסים בשווי של למעלה מ-10 מיליארד יורו. מהלך זה איפשר לחברה לצמצם באופן דרמטי את חובותיה מ-35 מיליארד יורו בסיום הרבעון השני של 2002 ל-13.7 מיליארד בסיום הרבעון השני של 2003. מנכ"ל החברה אמר כי החברה תעמוד ביעדיה הפיננסיים ל-2003 והעריך כי חובותיה יצטמקו עד ל-5 מיליארד דולר בסיום 2004.



בית ההשקעות ליהמן ברדרס הוריד את המלצתו למניית ענקית הביוטכנולוגיה ג'ננטק (סימול DNA) ל"משקל שוק" מ"משקל יתר". ליהמן הביע חשש ממחירה הגבוה של המניה בהשוואה למקבילותיה במגזר ומקליטת מוצריה החדשים של החברה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully