וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי זיסר רוצה מזומנים: מנהל מגעים ראשוניים להכניס שותף בינלאומי לפעילות מרכזי הבידור והסחר במזרח אירופה

אלי דניאל

24.9.2003 / 17:10

כך נודע ל-TheMarker; פעילות הבידור והסחר של אלביט הדמיה באירופה מרוכזת בידי פלאזה סנטרס; החברה: "קיימת התעניינות מצד מספר גופים בינ"ל בביצוע השקעה בפלאזה סנטרס"



מאת אילן מוסנאים ואלי דניאל



חברת אלביט הדמיה , הנמצאת בשליטת אירופה ישראל , מקבוצת מרכזי שליטה של מוטי זיסר, מבקשת להכניס שותף בינלאומי בחברת פלאזה סנטרס (Plaza Centers) המרכזת את פעילותה בתחום הייזום והבנייה של מרכזי בידור וסחר במזרח ומרכז אירופה, כך נודע ל-TheMarker.



בתגובה לידיעה מסרה החברה ל-TheMarker כי "קיימת התעניינות מצד מספר גופים בינלאומיים בביצוע השקעה בפלאזה סנטרס ובשיתוף פעולה עמה".



בבעלות פלאזה סנטרס 18 מרכזי בידור וסחר פעילים, מהם חמישה עשר בהונגריה ושלושה בפולין. מחזור ההכנסות השנתי המייצג של החברה מסתכם בכ-300 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי (לאחר פחת והפחתות) נע בטווח של 45%-48%. כמו כן, לחברה נכסי מקרקעין נוספים עליהם היא מתכננת להקים מרכזי בידור וסחר נוספים.



פלאזה סנטרס, אשר נמצאת בבעלות מלאה של אלביט הדמיה, סיימה את שנת 2002 עם הכנסות בהיקף של כ-285.2 מיליון שקל ורווח לאחר מס בהיקף של 110.2 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2003 רשמה החברה הכנסות בהיקף של כ-137.9 מיליון שקל - גידול של כ-12% בהשוואה להכנסות שהושגו בתקופה המקבילה. הרווח הגולמי אותו הניבה פעילות זו בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-65.1 מיליון שקל.



האנליסט גלעד שמעוני מבית ההשקעות אקסלנס העריך כי במהלך תשעת החודשים הקרובים יושלם מהלך הכנסת השותף לפלאזה סנטרס. לדבריו, "אלביט הדמיה עברה ממצב של חברה הנמצאת בצמיחה אגרסיווית במספר הנכסים שלה, למצב של מימוש חלק מהם. כך למשל, בראשית השנה התקשרה החברה הבת אלסינט, המרכזת את הפעילות בתחום המלונאות, עם חברת מלונות בינלאומית בעסקה במסגרתה הוחכר מלון Shaw בלונדון לתקופה של 25 שנה". שמעוני הוסיף כי "החברה מבקשת גם לממש 51% מזכויותיה בקניון Arena שבהרצליה, אם כי במקרה זה הסיבה העיקרית לרצון למימוש חלקי היא העובדה שהקניון מופעל בשבת".



"הכנסה של שותף אסטרטגי תאפשר לאלביט הדמיה להתמקד בעיקר בייזום עסקות" סבור שמעוני. לדבריו, "אלביט הדמיה תוכל להמשיך בפעילות הייזום המניבה תשואה של 14%-13%, ומדי פעם למכור לגופים אחרים את הנכסים במחירים שישקפו תשואות של 9%-10%".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully