וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מיזוג, אין מנכ"ל אבל יש מענק: אושר מענק מיוחד של 600 אלף דולר לדנקנר השקעות בגין טיפול במיזוג הכבלים

ערן גבאי

24.9.2003 / 18:07

האסיפה הכללית של מתב אישרה אתמול את המענק שהאישור העקרוני בגינו ניתן כבר במאי; היום הודיע רם בלינקוב לבעלי המניות בכבלים על רצונו לעזוב את תפקידו כמנכ"ל החברה הממוזגת וערוצי זהב



האסיפה הכללית של מתב אישרה אתמול מענק מיוחד בסך 600 אלף דולר לדנקנר השקעות בגין הטיפול השוטף של נושאי משרה בכירים בחברה במיזוג הכבלים מטעמה של החברה. היום דיווחנו שמנכ"ל חברת הכבלים הממוזגת, רם בלינקוב, הודיע לבעלי המניות בכבלים על רצונו לעזוב את התפקיד, לאור קשיי המיזוג והיעדר הסיכוי לקיומו בטווח הקצר והבינוי.



ועדת הביקורת ודירקטוריון מתב נתנו במאי אישור עקרוני למתן המענק המיוחד לדנקנר השקעות, המחזיקה בכמחצית ממניות מתב.



מיזוג הכבלים עדיין תקוע, וככל הנראה לא יתאפשר בשנה הקרובה בשל קשיי המימון הכרוכים בו והתנגדות המפקח על הבנקים לחריגת האשראי הבנקאי ממגבלת קבוצת לווים.



אם תתאפשר עסקת מתב-תבל לרכישת מנויי תבל על ידי מתב תמורת העברת חוב בין החברות, עשויה דנקנר השקעות להיות בעלת המניות הגדולה בחברת הכבלים הממוזגת עם החזקה של כ-49% ממניות החברה הממוזגת.



אישור הממונה על ההגבלים עסקיים למיזוג הוארך עד ליום 15 בנובמבר 2003, וכלל לא ברור עדיין אם יוארך. חברות הכבלים ממשיכות בפעילות המשותפת בתחומי שיווק, מכירות ורכישת תוכן.



מתב דיווחה על גידול בהכנסותיה לרבעון השני של כ-3% בהשוואה להכנסות ברבעון הקודם לכ-136.3 מיליון שקל. בסך הכול הציגה החברה בששת החודשים הראשונים של השנה הכנסות בהיקף של כ-268.4 מיליון שקל - עלייה של כ-9% לעומת ההכנסות במחצית הראשונה של 2002.



הרווח הגולמי של מתב המשיך להשתפר, לאחר שהחברה חזרה להציג רווח גולמי ראשון ברבעון המסיים של 2002. הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-18.8 מיליון שקל בהשוואה לכ-12.9 מיליון שקל ברבעון הקודם, גידול של 45%.



מבחינה תפעולית דיווחה מתב על שיפור ניכר כאשר ההפסד הצטמק לכ-2.3 מיליון שקל בהשוואה להפסד תפעולי של כ-9.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2003 - ירידה של 75%.



אולם למרות השיפור ברמה התפעולית, גידול חד בהוצאות המימון לרמה של 31.2 מיליון שקל הביא לכך שהחברה תסיים את הרבעון עם הפסד נקי של כ-22.9 מיליון שקל. את הרבעון הקודם סיימה החברה בהפסד של 24.8 מיליון שקל.



ה-EBITDA הסתכם ברבעון השני של שנת 2003 בכ-37.1 מיליון שקל לעומת EBITDA של 31.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.



מספר המנויים הכולל של החברה הסתכם בסוף הרבעון השני של 2003 על כ-271.7 אלף, לעומת כ-274 אלף בסוף הרבעון הראשון. החברה הפסידה הרבעון כ-2,300 מנויים בעוד שברבעון הקודם הפסידה החברה כ-900 מנויים בלבד, ונדמה היה שקצב נטישת המנויים בחברה קטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully