וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"ק החליט במפתיע על קיצוץ מכסות הנפט; מחיר הנפט הגולמי מזנק בכ-3%

רונן סרברניק

24.9.2003 / 22:34

משרד האנרגיה האמריקאי דיווח על עלייה של 1.5 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי של ארה"ב בשבוע האחרון; מחיר הנפט הגולמי נסחר ברמה של 27.86 דולר לחבית



ארגון אופ"ק החליט היום במפתיע להוריד את מכסות השאיבה של חברותיו ב-900 אלף חביות ליום, או 3.5%, בשל חששו מירידת מחיר הנפט בעולם. בעקבות ההחלטה נרשם זינוק של 3% במחיר הנפט הגולמי.



החל מה-1 בנובמבר יקטינו חברות הארגון את מכסת השאיבה הנוכחית, העומדת על 25.4 מיליון חביות ביום. ההסכם הושג במהלך המפגש התקופתי של שרי הנפט של חברות הארגון שנערך בעיר וינה. פגישתו הבאה של הארגון נקבעה ל-4 בדצמבר.



מחירי הנפט נפלו בחודש האחרון בכ-13% על רקע עליית מלאי הנפט של ארה"ב. משקיפי ענף האנרגיה צופים כי המחירים עשויים להמשיך ולרדת ב-2004, עם חזרת יצוא הנפט העיראקי לרמתו טרום המלחמה ועלייה בהיקף שאיבת הנפט ברוסיה.



הידיעה על החלטת אופ"ק, שעמדה בניגוד לדברים שהשמיעו נציגי הארגון בשבוע האחרון, הביאה לתגובה מיידית בשוקי הנפט. בבורסת הנפט הבינלאומית בלונדון עלה מחיר חוזה לחבית נפט מסוג ברנט למסירה בנובמבר ב-83 סנט, או 3.2%, ל-26.35 דולר. בבורסת הסחורות בניו יורק עולה מחיר החוזה לנובמבר ב-76 סנט, או 2.8%, ל-27.86 דולר.



כמו כן, דיווח היום משרד האנרגיה האמריקאי על עלייה של 1.5 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי של ארה"ב בשבוע האחרון. המשרד דיווח על עלייה של 1.5 מיליון חביות במלאי הבנזין ועלייה של 100 אלף חביות במלאי הנפט המזוקק.



גם ארגון API אישר את העלייה במלאי הנפט, ומסר כי הוא מעריך שרמת המלאים עומדת כעת על 282.9 מיליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully