וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פרנקפורט ירדה ב-3.2%; עליות במניות הנפט בעקבות הודעת אופ"ק על קיצוץ בתפוקת הנפט

רונן סרברניק

24.9.2003 / 20:42

חברת המדיה ויוונדי-יוניברסל עלתה ב-2.1% לאחר שדיווחה על צמצום הפסדיה ברבעון השני; יצרנית התרופות נוברטיס ירדה ב-2.3%; באייר ירדה ב-4.8%



בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות בעקבות מגמה שלילית בוול סטריט. מניות הביטוח רשמו מגמה חיובית לאחר שמריל לינץ' העלה המלצות על כמה מהחברות בענף. לונדון עלתה ב-0.4%; פאריס ירדה ב-0.1%; פרנקפורט צללה ב-3.2%.



ירידה של 0.1% נרשמה במדד המחירים לצרכן בגרמניה בחודש החולף, בשל ירידה במחיר הדלק והתיירות.



מניות הנפט עלו בעקבות החלטתו המפתיעה של ארגון אופ"ק לקצץ ב-3.5% את מכסות הנפט שלו. הקיצוץ ייכנס לתוקף בתחילת הרבעון הרביעי. מניית BP עלתה ב-0.9%; מניית רפסול עלתה ב-0.2%; טוטאל פינה עלתה ב-0.5%.



חברת המדיה ויוונדי-יוניברסל עלתה ב-2.1% לאחר שדיווחה על צמצום הפסדיה ברבעון השני. חברת המדיה, העוברת בימים אלה שינויים מבניים מעמיקים והפחתה מאסיווית של נטל חובות מעיק, דיווחה על הפסד נקי של 313 מיליון יורו (358.3 מיליון דולר) לעומת הפסד של 11.49 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בה רשמה החברה מחיקות ענק כנגד אובדן ערך נכסים. הפסדי המחצית הראשונה הסתכמו ב-632 מיליון יורו לעומת 12.31 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.



מניות חברת הביטוח הבריטית פרודנשל רשמו ירידה של 0.7% למרות שמריל לינץ' העלה את ההמלצה עליה ל"נייטרלי". מתחרתה ליגאל אנד ג'נרל (סימול LGEN.L) עלתה ב-1% לאחר שזכתה להמלצת "קנייה".



BNP פאריבה עלתה ב-0.3% לאחר שמריל לינץ' העלה את ההמלצה עליה ל"קנייה".



יצרנית התרופות נוברטיס ירדה ב-2.3% לאחר שמינהל התרופות והמזון בארה"ב דרש מידע נוסף על תרופה לשיכוך כאבים מתוצרתה לפני אישורה. התרופה, פריקסיג', זכתה לאישור מכירה בבריטניה החודש, וצפויה לגלגל מחזור מכירות שנתי של 2 מיליארד דולר. מניית באייר ירדה ב-4.8%; וגלאקסו סמית קליין ב-0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully