וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלנית שירותי הייצור פלקסטרוניקס תשלם פיצויי שיא של 934 מיליון דולר ללקוחה

דפנה מאור

25.9.2003 / 11:08

החברה מסינגפור הואשמה בהונאה והפרת חוזה לאחר שסחטה תשלומים נוספים באיום כי תפסיק ייצור רכיבים לחברת בקמן קולטר



ביהמ"ש בקליפורניה פסק כי על פלקסטרוניקס, קבלנית הייצור הגדולה בעולם, לשלם 934 מיליון דולר כפיצויים ללקוחה שלה, חברת הציוד הרפואי בקמן קולטר. היקף הקנס חסר תקדים בסוג זה של תביעה, אשר בה נקבע כי פלקסטרוניקס אשמה בהונאה, לחץ כלכלי והפרת חוזה. מניות פלקסטרוניקס נפלו ב-5.2% במסחר בנאסד"ק אמש.



פלקסטרוניקס (סימול FLEX) חתמה על חוזה לייצור רכיבים לחמש שנים עם בקמן בשנת 1997. לטענת בקמן הכריחה אותה פלקסטרוניקס לשלם סכום גדול ב-560 אלף דולר מהמוסכם בחוזה תחת איומים כי תפסיק לייצר רכיבים הנדרשים למוצרים של בקמן, וגבתה 350 אלף דולר על ייצור רכיבים נוספים ללא הצדקה.



פלקסטרוניקס ביטלה את החוזה במאי 2000, מכיוון שבאותה עת היה הביקוש לייצור רכיבים אלקטרוניים עצום, והיא העדיפה לייצר שבבי סלולר עבור מוטורולה. לטענת בקמן גרמה הפרת החוזה להפסדים של 295 מיליון דולר.



בקמן תבעה את פלקסטרוניקס ב-2001, עובדה שפלקסטרוניקס לא חשפה במסמכיה באותה עת. פלקסטרוניקס עוסקת בייצור רכיבים ומוצרים עבור חברות אחרות, כמו למשל אקס-בוקס של מיקרוסופט.



גורמים בשוק מעריכים כי קבלניות המשנה ייאלצו לשלם תעריפי ביטוח גבוהים יותר בעקבות המפלה הקשה של פלקסטרוניקס. ישנם סיכויים כי בערעור יוקטן סכום הפיצויים, אשר מתוכו 931 מיליון דולר הם בפיצויי עונשין, והיתר בפיצויי נזיקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully