וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: פעילות רווחית של עלית אינטרנשיונל ברומניה, פולין ואוקראינה - אך החברה עדיין מפסידה תפעולית

הרצל לקס

25.9.2003 / 11:05

יחידת המחקר של הבנק: עתידה לעבור לרווח תפעולי כבר ב-2004; משאירים המלצתם לעלית 5 על "תשואת שוק" ומעדכנת למעלה את מחיר היעד ל-175 שקל, כ-7% מעל מחיר השוק



פעילות עלית אינטרנשיונל עדיין מפסידה ברמה התפעולית, אך עתידה לעבור לרווח תפעולי כבר ב-2004 - כך מעריך בני שרביט מיחידת המחקר של בנק הפועלים. שרביט היה אורח החברה בסיור שערכה במזרח אירופה, שם הציגה את פעילותה בשוק האירופי. שרביט מותיר לפי שעה את המלצת "תשואת שוק" למניית עלית 5 אך מעדכן את מחיר היעד מ-122 שקל ל-175 שקל, כ-7% מעל מחיר השוק.



לעלית אינטרנשיונל פעילות רווחית ברומניה, פולין ואוקראינה, אך במדינות נוספות (עלית פועלת בעוד 8 מדינות בעולם) עדיין נרשמים הפסדים תפעוליים, ופעילות המטה בהולנד שההוצאות בגינו מסתכמות ב-40 מיליון שקל בשנה מעיקה גם היא על תוצאות החברה. שרביט מציין כי החברה עדיין לא מספקת תוצאות פיננסיות נפרדות לגבי הפעילות בכל אחת מהמדינות, דבר המקשה על ניתוח תוצאות החברה, למרות שלאחרונה כמות המידע שחושפת החברה לעיני האנליסטים עלתה.



בחברה הגדירו כי מטרת הפעילות בחו"ל היא להגיע למקום ראשון או שני בכל מדינה בה היא פועלת. פעילות עלית אינטרנשיונל מתמקדת ב-3 תחומים: השוק הקמעוני - בו היא מוכרת בעיקר קפה קלוי וטחון; AFH - פעילות מחוץ לבית, כלומר מכירה לבתי קפה בתי מלון וכד'; ופעילות תחת מותג פרטי בשוק הקפה והשוקולד.







עלית ממוקמת כיום במקום השמיני בשוק הקפה העולמי, שמאופיין בשולי רווחיות גדולים. בחברה מתכוונים לעבור לאשכולות פעילות שבהם מדינה חזקה מבחינת מכירות החברה תנהל סביבה את הפעילות בכמה מדינות חלשות. לדוגמה: עלית רומניה תנהל את הפעילות המפסידה בקרואטיה.



הפעילות בשוק הרומני רווחית כבר משנת 1998 בכל מוצרי החברה (כולם מתחום הקפה), והמותג שלה בשוק הקפה השחור נחשב חזק מאוד וכבר כבש נתח שוק של 52%. ברומניה יש מס גבוה מאוד על יבוא קפה ולכן מייצרת עלית את הקפה ברומניה. שוק הקפה במדינה צומח כיום בקצב של 10% לשנה.



בפולין, העתידה להצטרף לגוש היורו ב-2007, מחירי הקפה זולים מאשר ברומניה ולא מוטל שם מכס על יבוא קפה, אך היות ושיעור החדירה של קפה שם גבוה מאוד כבר כיום, שיעור הצמיחה הצפוי שם נמוך.



בשוק הפולני, שהיה השוק הראשון אליו חדרה עלית בחו"ל, מתמודדת עלית עם תחרות חריפה והיא מפעילה שם מפעל קפה משוכלל וגדול. השוק של עלית במדינה משתנה בין האזורים השונים, אך בתחום ה-AFH, שמהווה כרבע מפעילות החברה, שולטת עלית בכ-30% מהשוק. בסך הכל מציין שרביט, כי פעילות עלית בפולין רווחית בכל שלושת התחומים בהם היא פועלת ומחזור המכירות בפולין מוערך בכ-45 מיליון יורו לשנה.



באוקראינה פועלת עלית ללא מותג פרטי, וגם פעילות ה-AFH שם חדשה ולא רווחית עדיין. בשוק הקמעוני שולטת עלית במחצית משוק הקפה השחור, והיא ממוקמת במקום השלישי בתחום הקפה הנמס. המכירות באוקראינה מסתכמות בכ-16 מיליון דולר בשנה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully