וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות בכבלים חלוקים על נוסחת המיזוג

ערן גבאי

25.9.2003 / 11:33

הנוסחה אמורה לקבוע את חלוקת הרווחים מבלי להיחשב כמיזוג בעיני הבנקים. בכירים בשוק: יתרון לגודל יושג למתב מהשתלטות על תבל, ללא ערוצי זהב

מחלוקת בין בעלי המניות בכבלים בנוגע לגיבוש נוסחה לביצוע מיזוג תפעולי מלא בין שלוש חברות הכבלים - כך נודע ל-TheMarker. המיזוג התפעולי - באמצעות הקמת חברת ניהול, בעלת סמכויות ניהול ויכולת חלוקת רווחים, שמבחינה פורמלית כלפי הבנקים לא תיחשב כמיזוג.

בכיר בשוק המקורב מאוד לעסקי הכבלים טוען כי הקושי שבאיחוד מלא בין שלוש המערכות הנפרדות של חברות הכבלים הוא לב הבעיה. לדבריו, ברור לבעלי המניות כי איחוד תפעולי מלא בין החברות יקיים, סוף סוף, פתרון מובנה לטווח ארוך עבור חברות הכבלים.

לבעלי המניות ברור כי הם חייבים להגיע למבנה מוסכם לניהול העבודה ביניהם, שלא יקרוס תוך זמן קצר. חברות הכבלים מקיימות מזה כשנה שיתופי פעולה, באישור הרגולטור, אך כעת, לדברי הבכיר, נדרש המעבר למיזוג כל הניהול התפעולי של החברות.

עם זאת, לדברי הבכיר למרות שבעלי המניות מבינים כי זה המוצא היחיד עבורם, החשדנות וחוסר הוודאות מכריעים בינתיים ויוצרים שיתוק בקבלת ההחלטות. זו הסיבה לכך שגורמים בכבלים מציינים כי החלטות שהיה בכוונתם להוציא אל הפועל באחרונה נדחות, לאור דרישת בעלי המניות להגיע לתיאום מלא ביניהם בקביעת נוסחת המיזוג.

בכיר נוסף מציין הבוקר כי הבקשה של רם בלינקוב לפרוש מניהול חברת הכבלים הממוזגת וערוצי זהב, עליה דיווחנו אתמול, תחייב את בעלי המניות בקבלת ההחלטות הקשות ללא דחייה נוספת. ההערכות הן שלא ניתן יהיה למצוא מנכ"ל חדש לחברת הכבלים הממוזגת בתנאים הקיימים כיום, להוציא אולי את עמית לוין, המנהל כיום את מתב ומכיר מקרוב את מצב העניינים החדש בכבלים.

קבוצת דנקנר השקעות הפכה בחודשים האחרונים לגוף הדומיננטי ביותר במיזוג הכבלים העתידי. מתב במצב הפיננסי הטוב ביותר מבין שלוש חברות הכבלים, והיא בעלת החזקות בפרטנר ובברק ומבחינת הבנקים היא בעלת עודף נכסים על התחייבויות.

למעשה, יכולה מתב "לבלוע" את מנויי תבל, אך גורמים המקורבים לחברה מביעים תמיהה על הצורך של מתב לצרף גם את ערוצי זהב, עם חוב למנוי של 1,200 דולר, למהלך. יתרון לגודל יושג למתב גם מהשתלטות על תבל בלבד. במצב עניינים זה, אמורים בעלי המניות של הכבלים להגיע להסכמה על השליטה שלהם בחברת הניהול, שתהיה אמורה לחלק את הרווחים ביניהם.

על כן, גורמים בשוק טוענים כי הוויכוח הנסוב כעת בין בעלי המניות בכבלים הוא ויכוח אקוטי המצוי כעת במשבר. זו הסיבה שבלינקוב החליט אתמול לאיים בפרישה, וכעת לא ברור אם פרישתו תתקבל על ידי בעלי המניות של הכבלים.

מיזוג הכבלים תקוע בשל קשיי המימון שהערים המפקח על הבנקים, יואב להמן, על הבנקים ועל בעלי המניות הגדולים בכבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully