וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים בלונדון ופאריס בהובלת מניות הפיננסים

רונן סרברניק

25.9.2003 / 21:11

פרנקפורט עולה בכ-1% לאחר שצנחה אתמול ב-3% ובעקבות עלייה חדה מהצפוי במדד הביטחון העסקי; ענקיות הפיננסים ההולנדיות ING ואגון יורדות בעקבות הורדת המלצה של ג'יי.פי מורגן



ירידות השערים החדות שנרשמו אתמול במסחר בוול סטריט משרות מצב רוח עגום על שוקי המניות האירופים הרושמים יום חמישי ברציפות של ירידות. את הירידות מובילות מניות הפיננסים והביטוח שהיו מהנהנות הבולטות מהתאוששות השווקים מאז חודש מארס. בלונדון יורד מדד FTSE ב-0.6%; בפאריס יורד מדד CAC ב-1%; בפרנקפורט עולה מנגד ה-DAX ב-0.9% הודות לעובדה ששעת הסגירה המאוחרת של הבורסה אפשרה לה להגיב כבר אתמול להתפתחויות בוול סטריט וליפול ב-3%.



שוקי המניות הגלובליים הגיבו אתמול בירידות שערים ניכרות להחלטת אופ"ק להוריד את מכסות השאיבה של חברות הארגון. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.6% ואילו הנאסד"ק נפל ב-3.1% על רקע החשש כי עליית מחיר הנפט עלולה לסכן את ההתאוששות הכלכלית בעולם המערבי. הבוקר גלשה הבהלה גם לאסיה ובורסת טוקיו ירדה ב-1.8% והגיעה לשפל של 4 שבועות.



נתוני מקרו: מדד הביטחון העסקי בגרמניה עלה רשם בספטמבר עלייה חמישית ברציפות. העלייה מצטברת לשלל אינדיקציות נוספות המעידות כי הכלכלה הגדולה ביבשת עתידה להתאושש מהמיתון אליו נקלעה במחצית הראשונה. המדד, שמפרסם מכון Ifo, עלה ל-91.9 מ-90.8 באוגוסט, גבוה מהתחזיות. מדד הצפיות העתידיות עלה מ-102.2 ל-105.2.



ING, חברת השירותים הפיננסיים הגדולה בהולנד, יורדת בלמעלה מ-3% לאחר שג'יי. פי מורגן חתך את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"משקל חסר". מאז מארס קפצה מניית החברה ב-92%.



אגוו ההולנדית, חברת הביטוח השלישית בגודלה באירופה, סובלת אף היא מהורדת המלצה של ג'יי. פי מורגן ומנייתה יורדת ב-1.5%. מנגד העלה בית ההשקעות את המלצתו למניית מתחרתה אליאנץ, וזו עולה ב-2.2%.
מניות הרכב ממשיכות להפגין חולשה לנוכח החשש שהתחזקות היורו תפגע במכירותיהן בשווקים דולריים. פיז'ו וסיטרואן יורדות ב-3.3% ו-2.1% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully