וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90% מהמשקיעים הישראלים בקרנות ג'רוזלם גלובל הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפירוקן

צורי דאר

25.9.2003 / 12:09

התובעים המהווים כרבע מכלל המשקיעים; ג'רוזלם גלובל הגישה לפני שבועיים תביעה בהיקף 27 מיליון שקל נגד משקיעיה - פולאר השקעות וקונרס, ומנהלן רימון בן שאול



פרק נוסף בסכסוך בין ג'רוזלם גלובל למשקיעיה הישראלים: 92% מהמשקיעים הישראלים בקרן נטלאנץ ו-85% מהמשקיעים הישראלים בקרן קומלאנץ', מקבוצת ההון סיכון ג'רוזלם גלובל, הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל באביב בקשה למנות מפרק זמני לשותפויות אלה. התובעים מהווים כרבע מכלל המשקיעים.



ראוי לציין כי בקרנות נטלאנץ' וקומלאנץ' שותפויות כפולות. ישראלית - המאגדת את המשקיעים הישראלים, וזרה, הרשומה באיי קיימן - המאגדת את המשקיעים הזרים. הבקשה שהוגשה אתמול נוגעת לשותפויות הישראליות.



קבוצת המשקיעים מבקשת מבית המשפט לאסור על ג'רוזלם גלובל ליטול על עצמן התחייבויות נוספות ולהתקשר בהסכמים נוספים. על פי המבקשים, הבקשה הוגשה לבית המשפט לאחר שג'רוזלם גלובל התעלמה מהחלטה שקיבלו המשקיעים ב-11 בספטמבר לפרק שותפויות אלה.



שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה זפט צפוי לדון בבקשה היום בשעה 12:30. על פי מקורות, לא הכרעה בעניין כיוון ששני הצדדים צפויים לבקש את דחיית הדיון לאחר החגים.



טרם התקבלה תגובה של ג'רוזלם גלובל לבקשה.



נזכיר כי ב-16 בספטמבר הגישה ג'רוזלם גלובל תביעה לבית המשפט המחוזי בת"א על סך 26 מיליון שקל כנגד פולאר השקעות, קונרס ומנהלן, רימון בן שאול, בגין הפרת הסכמי השקעה ושותפות בקרן. ג'רוזלם גלובל והעומד בראשה, ד"ר שלמה קאליש, טענו כי רימון בן שאול פעל והשפיע על קונרס ופולאר להפר הסכמי השקעה, ולא לעמוד בהתחייבויתיהן הכספיות כלפי הקרן.



בן שאול הגיב אז כי חברת הניהול של ג'רוזלם גלובל משכה בנובמבר 2000 11 מיליון דולר מן השותפות הישראלית עבור קרן קומלאנץ', אולם לא ביצעה השקעה. "ג'רוזלם גלובל יושבת על הכסף מסוף 2000 ובמקביל מבקשת כספים לקרן נטלאנץ'", אמר בן שאול.



מעבר לכך, אמר אז בן שאול, יש החלטה של למעלה מ-80% מן המשקיעים הישראלים על פירוק השותפות הישראלית. המשקיעים הללו מייצגים כ-20% מכלל המשקיעים.



ג'רוזלם גלובל הגיבה אז כי החלוקה בין השותפות הישראלית לשותפות הזרה הרשומה באיי קיימן, הינה טכנית ולצרכי מיסוי בלבד. לפיכך, יש להתייחס לשתי השותפויות כמקשה אחת, וכל החלטה על פירוק הקרן צריכה להתקבל ברוב של 80% מכלל המשקיעים. עוד נמסר כי הקרן ביצעה השקעות בחברות דיסקרטיקס ויוניקורן ותשקיע בעוד שתי חברות נוספות בעתיד הקרוב.



יצוין כי הסכסוך העסקי בין ג'רוזלם גלובל לפולאר החל ביוני השנה, כש-3 משקיעים מוגבלים, פולאר, יורוקום ואלפנסייד, העבירו מכתב לקאליש ובו תביעה לצמצם את היקף קרנות נטלאנץ' וקומלאנץ' ולהוריד את שיעור דמי הניהול. תגובתו המיידית של קאליש היתה שמדובר במשקיעים שנקלעו לקשיים ומבקשים לחמוק מהתחייבות חוזית, אולם שבועיים מאוחר יותר נענה קאליש לפנייה וצימצם את היקף הקרנות מ-188 מיליון דולר ל-152 מיליון דולר.



לפני כחודשיים החליטו 3 משקיעים ישראלים: כלל, פולאר, קונרס, וכן אלפנסייד כי הם אינם מעבירים את הכסף לקרנות של ג'רוזלם גלובל, ובעקבות כך החליטה ג'רוזלם גלובל לחלט את השקעותיהם. בתגובה פנה עו"ד עופר צור ממשרד י.גורניצקי, המייצג את ארבעת המשקיעים, אל יו"ר ג'רוזלם גלובל, ד"ר שלמה קאליש, ותבע להשיב להם את חלקם בקרן, או לשלם להם את שווי השקעתם בערכים הנוכחיים עד ל-13 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully