וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישור החוף מוכרת לאמד את החזקותיה במגדנית הדר תמורת 4 מיליון דולר

אלי דניאל

25.9.2003 / 12:33

מגדנית הדר מחזיקה במחצית מהזכויות במרכז מסחרי בירושלים; מישור החוף צפויה לרשום רווח הון של כ-14 מיליון שקל; אמד נמצאת בשליטה משותפת של חברת התחבורה הציבורית דן ואמ.פי.איי מדיטרניאן



חברת מישור החוף , הנמצאת בשליטת משפחת יונה ואמנון ברזילי (ברזאני), הודיעה היום על מכירת זכויותיה במגדנית הדר - 71.6% מהון המניות ו-62.5% מזכויות ההצבעה, לאמד פיתוח נדל"ן בתמורה ל-4 מיליון דולר בתוספת מע"מ. עסקה זו צפויה ליצור למישור החוף רווח הון של כ-14 מיליון שקל.



מגדנית הדר הקימה ביחד עם הרבוע הכחול מרכז מסחרי בירושלים בשטח של כ-16.3 אלף מ"ר, כאשר חלקה של כל חברה בנכס עומד על מחצית מהזכויות. מרבית שטחי המרכז המסחרי מושכרים לשוכרים שונים ביניהם קו-אופ והום סנטר אשר שוכרים בעצמם כ-9,000 מ"ר. מגדנית הדר סיימה את שנת 2002 עם הפסד לאחר מס של כ-2.8 מיליון שקל.



בין הצדדים נקבעו מנגנונים שונים להגדלת או הקטנת התמורה במידה שבתוך שלוש שנים ממועד תשלום התמורה יחולו שינויים בדמי השכירות אותם מניב המרכז המסחרי. בכל מקרה, מרלז לא תידרש להשיב לאמד יותר מ-1.6 מיליון דולר. שני הצדדים התחייבו לפעול להסבת הערבות אותה העמידה מישור החוף לטובת מגדנית הדר, בגין הלוואה ל-20 שנה אותה היא נטלה מאחד הבנקים, לשמה של אמד. באם מהלך הסבת הערבות לא יושלם בתוך 60 יום, יבוטל הסכם המכירה.



אנשי העסקים אייל יונה ואמנון ברזילי מעורבים בעסקה זו הן מצד הקונה והן מצד המוכרת. כל זאת, משום שאמד פיתוח נמצאת בבעלות משותפת של חברת התחבורה הציבורית דן (70%) ואמ.פי.איי מדיטרניאן (30%). זו האחרונה נמצאת בבעלותה של מישור החוף ושל תאגיד שמרוק האמריקאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully