וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב זכתה בצו להקפיא פיצויי פרישה של 23.3 מיליון דולר למנכ"ל ויוונדי שהודח

דפנה מאור

25.9.2003 / 12:52

רשות ני"ע בצרפת דרשה להחרים את הפיצויים לז'אן מארי מסייה, בטענה כי לא אושרו על ידי דירקטוריון החברה ובעלי המניות שלה



רשות ני"ע בניו יורק זכתה בצו להקפיא פיצויי פרישה של 23.3 מיליון דולר למנכ"ל ויוונדי-יוניברסל שהודח, ז'אן מארי מסייה. דמי הפיצויים עוקלו בשל חקירות המתנהלות בנוגע לאי סדרים בחברה בתקופת כהונתו של מסייה.



לרשות ני"ע ניתנו 45 ימים לתבוע את מסייה או לדרוש הארכה בהקפאת הפיצויים. לפי הערכות עשויה הרשות להגיש תביעה כבר בדצמבר. הצו התקבל למרות שבספטמבר הפסידה ויוונדי במאבק משפטי להקפיא בעצמה את פיצויי מסייה.



רשות ני"ע של צרפת כבר החלה לנקוט בצעדים משפטיים נגד ויוונדי יוניברסל, בשל החריגות שהתבצעו בתקופת מסייה. הרשות הצרפתית דרשה להחרים את הפיצויים בטענה כי לא אושרו על ידי דירקטוריון החברה ובעלי המניות שלה.



בספטמבר נדחה ערעור של ויוונדי על פסיקת איגוד הבוררות של אמריקה שהורה לתאגיד המדיה השני בגודלו בעולם לשלם למנכ"ל המודח, ז'אן מארי מסייה, פיצויי פרישה של כ-23 מיליון דולר.



מסייה הודח בחודש יולי 2002 מתפקידו כמנכ"ל ויוונדי על ידי הדירקטוריון של החברה, לאחר שמנייתה של ויוונדי איבדה 60% תוך שנה. החברה צברה חובות כבדים בשל מסע רכש פזרני בהיקף של 77 מיליארד דולר שהוביל מסייה, שכלל את רכישת קאנאל פלוס ואת סיגראם הקנדית.



סכום פיצויי הפרישה של מסייה, אשר כתב בעבר באוטוביוגרפיה שלו שמנכ"לים לא צריכים לקבל פיצויי פרישה, מעוגן בהסכם שחתמו מסייה וויוונדי ב-1 ביולי 2002, וגבוה כמעט פי ארבעה משכרו בויוונדי בשנת 2001 - 6.3 מיליון דולר - ובכלל זה בונוס בהיקף של 250% משכרו. הפסדי ויוונדי בשנת 2001 הסתכמו ב-13.3 מיליארד דולר. בנוסף לכך, קיבל מסייה משכורת של 6.4 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2002.



לטענת ויוונדי, ההסכם על פיצויי הפרישה של מסייה מעולם לא אושר על ידי דירקטוריון החברה, ועל כן הוא אינו תקף. ז'אן רנה פורטו, אשר מונה למנכ"ל ויוונדי בעקבות הדחת מסייה, אמר בעבר כי לדעתו סכום פיצויי הפרישה לו ראוי מסייה הוא "אפס". בנוסף לכך שההסכם לא זכה לאישור דירקטוריון ויוונדי, טען פורטו כי המנכ"ל המודח היה אחראי למשבר אליו נקלעה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully