וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הבנקאות הבריטית לוידס TSB נקנסה ב-3.1 מיליון דולר בשל שיווק אגרסיווי של תוכניות חיסכון הרות סיכון

סוכנויות הידיעות

25.9.2003 / 12:59

רשות השירותים הפיננסיים טוענת שלוידס TSB לא הזהירה כראוי את לקוחותיה מפני הסיכונים הכרוכים בתוכניות החיסכון, שהביאו למחיקת ערך הקרן במקרה של ירידה חדה בסל מניות שהרכיב הבנק



רשות השירותים הפיננסיים של בריטניה קנסה את ענקית הבנקאות הבריטית לוידס TSB בסכום של 1.9 מיליון ליש"ט (3.1 מיליון דולר) והורתה לה לפצות את לקוחותיה בסכום של 98 מיליון ליש"ט. לוידס מואשמת שלא הזהירה את לקוחותיה מפני סיכונים הכרוכים בתוכניות חיסכון מסוימות המניבות תשואה גבוהה.



"תוכנית ההכנסה והצמיחה המוספת" (EIGP) של לוידס TSB, שנמכרה באמצעות רשת סניפיה, הבטיחה תשואה של 10.25% - כמעט כפליים משער הריבית הנהוג בבריטניה.



על פי תנאי התוכנית היו אמורים המשקיעים לקבל את כספם חזרה אם ערכו של סל מניות מסוים לא נפל בלמעלה משליש. אולם במקרה שמחיר הסל נפל בלמעלה משליש, איבדו המשקיעים את כל כספם.



לוידס TSB לא היתה היחידה שמכרה תוכניות חיסכון הרות סיכון שכאלה, אולם רשות השירותים הפיננסיים טוענת כי החברה נקטה טקטיקה אגרסיווית במיוחד בשיווקן ולא הדגישה דיה בפני לקוחותיה את הצורך בהרכבת תיק השקעות מאוזן



לוידס מכרה בסוף 2000 ובתחילת 2001 51,000 תוכניות חיסכון שכאלה. לקוחותיה רשמו בהמשך הפסדים כבדחם היות והסל כלל בין היתר מניות דוגמת מרקוני, שאיבדה כמעט לחלוטין את ערכה.



הבנק כבר הפריש 300 מיליון ליש"ט בתחילת השנה כעתודה לפיצויים עתידיים שיאלץ לשלם ללקוחותיו. בנוסף הודיעה לוידס כי נקטה בצעדים למניעת הישנות התקלה, לרבות בחינה מעמיקה של תוכנית הכשרת יועצי ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully