וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה בביהמ"ש הפדרלי מהווה מכה לחוק המגביל קשות את חברות הטלמרקטינג בארה"ב

דפנה מאור

25.9.2003 / 14:50

ההחלטה, שצפויה ליפול בערעור, קבעה כי לנציבות הסחר הפדרלית אין סמכות להקים רשימת לקוחות שמבקשים לא להתקשר אליהם



ביהמ"ש הפדרלי קבע אתמול כי מגבלה שהוטלה על חברות הטלמרקטינג בארה"ב איננה חוקית, ופסל בכך רשימה שהקימה נציבות הסחר הפדרלי, בה נרשמו צרכנים המבקשים למנוע שיחות שידול מסחריות אליהם. ההחלטה שנויה במחלוקת ועשויה ליפול בערעור, מעריכים גורמים משפטיים.



לקראת החלתו של חוק האוסר לאנשי שיווק טלפוני להתקשר לצרכנים שהודיעו כי אינם מעוניינים בכך, פתחה נציבות הסחר הפדרלית רשימת "לא להתקשר" לאומית, המאפשרת לצרכנים להירשם ולהימנע מקבלת שיחות מחברות טלמרקטינג. 50 מיליון אמריקאים נהרו תוך זמן קצר ונרשמו בה, במכה קשה לשיטת השיווק הטלפונית. למדינות השונות בארה"ב ישנן רשימות משלהן, בהתאם לחוקים הנהוגים בהן.



אולם השופט לי ר. וסט פסל את הרשימה, באומרו כי לנציבות הסחר הפדרלית (FTC) אין סמכות להקימה, וכי היא נתונה בסמכות נציבות התקשורת הפדרלית (FCC). רשימות דומות הנהוגות ב-42 מדינות שונות, כמו למשל במסצ'וסטס, לא ייפגעו מההחלטה.



ה-FTC טוענת כי הרשימה חוקית בהתאם לחוק מ-1994, שנועד למנוע ניצול לרעה והונאת צרכנים באמצעות טלמרקטינג. אולם השופט קבע כי הנציבות חרגה מסמכותה.



תעשיית הטלמרקטינג זעקה חמס בשל הקמת הרשימה הפדרלית. חברות בענף, שגילגל מכירות של 100 מיליארד דולר בשנה שעברה, ועורך 104 מיליון שיחות ליום, צפויות לקנסות של 11 אלף דולר על כל הפרה של האיסור.



לפי הערות גורמים בענף, חברות רבות בו עומדות על סף הכחדה ו-2 מיליון משרות יאבדו תוך חודשים ספורים, אם החוק ייכנס לתוקף כמתוכנן, באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully