וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הנצחון של רשות החברות: לא צפוי מהלך מזורז למכירת מניות בזק בשבועות הקרובים

ערן גבאי

25.9.2003 / 15:39

כך נודע ל-TheMarker; בכיר בשוק: "המדינה והרטמן יידרשו לקבוע מחיר מינימום למניות בזק לפני מהלך המכירה הבא"; "אין כוונה לשתף את מניות הבנקים במכירת גרעין השליטה"



לא צפוי מהלך מזורז למכירת מניות בזק נוספות בשוק בשבועות הקרובים, כך נודע ל-TheMarker. גורם בכיר בשוק מציין כי השוק רווי, לעת עתה, במניות בזק ועל כן אין טעם במכירה נוספת.



היום קיבלה אסיפת בעלי המניות בבזק החלטה להגדיל את ההון הרשום של בזק בכ-250 מיליון מניות לטובת השלמת עסקת מכירת 3.3% ממניות המדינה בבזק ביולי האחרון. כנגד הערכות הקודמות, הצליחו אנשי הכספים של בזק להשיג את הרוב הדרוש 75% להעברת ההחלטה באסיפה.



כעת, עבור הקצאת המניות למדינה תקבל בזק 275 מיליון שקל נוספים שישמשו את החברה להמשך תשלומי הפיצויים לעובדי בזק שיפרשו. בזק נדרשת להפסיק את עבודתם של 1,770 עובדים עד 2008 במסגרת תהליכי ההתייעלות כחלק מהליך ההפרטה של החברה.



"החלטת בית המשפט היום משמעותה שהמדינה וכונס הנכסים של מניות זאבי בבזק, עו"ד אלקס הרטמן, יידרשו לקבוע מנגנון לקביעת מחיר המינימום למניות בזק לפני מהלך המכירה הבא", כך אומרים היום גורמים ממשלתיים בכירים.



בתצהיר שהגישה רשות החברות הממשלתיות לבית המשפט קבעה הרשות כי הרטמן ביקש למכור את מניותיו (19%) בצוותא עם מכירת מניות המדינה בגרעין השליטה. בכירים בשוק טוענים כי לא היתה ואין כוונה לשתף את מניות הבנקים במכירת גרעין השליטה.

גורמים בכירים אומרים עוד היום כי "כונס המניות של בזק ניסה לסחוט את המדינה ונכשל. כעת המדינה תתקדם בהפרטת בזק והכסף שישמש להסכמי הפרישה של עובדי בזק יוביל להתייעלות חשובה עבור כל בעלי המניות. היה ניסיון, ללא הצלחה, של כונס הנכסים מטעם הבנקים להשיג הטבות על חשבון בעלי המניות האחרים".



מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי, אמר היום בתגובה לרוב של 75% שהושג באסיפת בעלי המניות בבזק להגדלת ההון הרשום של החברה בהתאם לתוכנית המקורית ש"ההחלטה חשובה ביותר והיא אבן פינה בתהליך ההפרטה ומזניקה אותה. הרוב הושג הודות לעבודה מרשימה של מנכ"ל בזק, אמנון דיק, וסמנכ"ל הכספים, רון איילון, שאספו את בעלי המניות הדרושים, שכנעו אותם בחשיבות ההחלטה והביאו אותם להצבעה".



יו"ר בזק, מיקי מזר, ומנכ"ל בזק, אמנון דיק, בירכו על החלטת בעלי המניות ואמרו כי היא בעלת משמעות להפרטת בזק, נושא בעל חשיבות עליונה לעתיד החברה.



"יש לברך על כך שהגדלת ההון הרשום מאפשרת המשך תהליך ההפרטה. ההחלטה שהתקבלה היום, (בהנחה שספירה חוזרת של ההצבעות אכן תאשר אותה) הסירה מכשול שעמד בפני ההפרטה. יש לקוות שמהלך ההפרטה יואץ כעת, שכן זו הדרך היחידה לאפשר לבזק להתמודד בתנאים של שוק תחרותי", אמרו ראשי בזק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully