וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי תובע את רשות השידור על סך 500 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים

רוני קורן-דינר

25.9.2003 / 15:49

משה זאבי טוען כי לאחר שהגיש עותק מסרטו הדוקומנטרי על מחלת A.L.S לערוץ 1, נודע לו שרשות השידור העתיקה ממנו את הרעיון ואף את חלק מאופן הביצוע



משה זאבי, שביים וערך סרט תיעודי העוסק במחלה הסופנית A.L.S, תובע את רשות השידור על סך 500 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים. עוד בין הנתבעים נתן כספי, מנהל מחלקת התעודה של ערוץ 1, והבמאי ירין קימור. התביעה הוגשה אתמול לבית משפט השלום בירושלים.



זאבי, באמצעות בא כוחו עו"ד מיכאל מואיז, טוען כי לאחר שהגיש קלטת לערוץ 1 עם הסרט המוגמר, נודע לו שרשות השידור מכינה סרט תיעודי העוסק בנושא זהה לשלו. מכתב התביעה עולה כי זאבי התריע בפני הגורמים הרלוונטיים ברשות על הפרת זכויותיו, אך אלה לא שעו לפניותיו. לטענתו של זאבי, בסרט שבויים על ידי קימור עבור רשות השידור בנושא מחלת ה-A.L.S, נעשה שימוש בסצנות דומות לסרט שלו, הן מהפן הוויזואלי והן מהפן האמנותי.



זאבי טוען כי רשות השידור פעלה בחוסר תום לב בזמן שחלף בין המועד שבו קיבלה את קלטת סרטו לבין מועד ההחזרה. בפרק הזמן הזה, נטען בכתב התביעה, העתיקה ממנו הרשות את הרעיון ואף חלק מאופן הביצוע, בעוד שגרמה לו להאמין כי היא שוקלת ברצינות את רכישת זכויות השידור לסרט. לפיכך, הוא תובע פיצוי של 100 אלף שקל בהתאם לפקודת חוק זכויות יוצרים, ו-400 אלף שקל על ניהול מו"מ בחוסד תום לב והתעשרות שלא כדין מצד הנתבעים (א 10432/03).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully