וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הצלחת ההדס: פועלים אי.בי.אי ופאי פיננסים מתכננות הנפקה של אג"ח סחיר צמוד יורו בעשרות מיליוני דולרים

אילן מוסנאים

25.9.2003 / 17:55

השותפות הגישו היום תשקיף להרחבת סדרת ההדס בעוד 194 מיליון דולר; חברה בת התחייבה לרכוש 90% מהנפקת ההדס החדשה



אחרי ההצלחה של ההדס (התחייבות דולרית סחירה) מתכננים פועלים אי.בי.אי ופאי פיננסים להשיק מכשיר מט"חי דומה שיהיה צמוד ליורו (התחייבות יורו סחירה). השותפים מתכננים לבצע את ההנפקה תוך מספר שבועות ולגייס כמה עשרות מיליוני דולרים.



עד היום היתה בעיה טכנית להנפיק אג"ח צמודות יורו אולם הבעיה נפתרה. המסחר במכשיר החדש (ששמו לא פורסם עדיין) יהיה רגיל כמו המסחר בהדס והסליקה תיעשה בין חברי הבורסה באמצעות הבנקים.



בנוסף, בכוונת פועלים אי.בי.אי ופאי פיננסים להמשיך לרכב על הצלחת ההדס ואחרי שמכרו למוסדיים אג"ח דולריות בהיקף של כ-690 מיליון שקל, הגישו היום השותפים תשקיף להרחבת הסדרה בעוד 194 מיליון דולר.



מתוך הסכום לעיל התחייבה החברה הבת מפם (שבהנפקה הראשונה רכשה 500 מיליון שקל) לרכוש 90%. בקופתה של מפם (שהנה חברה בת בבעלות מלאה של חברת הדס, שהנפיקה את האג"ח) נותרו אג"ח הדס בהיקף של כ-90 מיליון שקל מהאג"ח שרכשה בהנפקה המקורית.



איגרת היורו החדשה כמו ההדס, שהונפק לראשונה ב-26 באוגוסט, בעצם מאפשרת למשקיעים לקנות ולמכור דולרים/יורו באופן רציף במסחר בבורסה. ההדס יישא ריבית ליבור בניכוי 0.5% עד אוקטובר 2005 שתשולם מדי רבעון. לאחר מכן תוכל חברת הדס, שהיא חברה ייעודית שהנפיקה את תעודת הפיקדון, להפחית את הריבית למשקיעים עד למינימום של ליבור בניכוי 0.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully