וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידנט השקיעה בוויידמד הישראלית כמיליון דולר במסגרת סבב בהיקף של 1.5 מיליון דולר

צורי דאר

25.9.2003 / 17:55

החברה תנסה לגייס 1-3 מיליון דולר בחודשים הקרובים; מתכוונת לגייס עוד כ-8 עובדים ותפתח מרכז פיתוח נוסף בהרצליה



ענקית המכשור הרפואי האמריקאית גאידנט השקיעה מיליון דולר בחברת ויידמד (Widemed) הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לכריית נתונים בתחום הביומדיקל. ההשקעה נעשתה במסגרת חלק ראשון של סבב גיוס בהיקף של 1.5 מיליון דולר. יתרת הסכום הושקעה על ידי קרן פלטינום, שהשקיעה בחברה בעבר.



ידיעה ראשונה על כוונתה של גאידנט להשקיע בחברה פורסמה ב-TheMarker בשנה שעברה.



מנכ"ל החברה, פרופ' אמיר גבע, אמר כי בכוונת החברה לגייס 1-3 מיליון דולר נוספים והסבב יהיה פתוח למשקיעים חדשים במשך 3 החודשים הקרובים.



ויידמד מעסיקה כיום 8 עובדים במרכז פיתוח בעומר, ולדברי גבע, בכוונתה להכפיל את מצבת כ"א שלה ולפתוח מרכז פיתוח נוסף בהרצליה.



ויידמד מפתחת מערכת שרתים לעיבוד אוטומטי, יעיל ומהיר של נתונים המתקבלים מבדיקות של הפרעות שינה, הנערכות במרכזים רפואיים מיוחדים. הפתרון מאפשר הסקת מסקנות מלאות לגבי תהליך האבחון, תוך חיסכון משמעותי הכרוך בשימוש של רופא או טכנאי מתמחה לעיבוד ידני של הנתונים. הפתרון מבוסס התוכנה של החברה הישראלית מספק בין היתר זיהוי מוקדם של בעיות לב ואפילפסיה.



החברה חתמה ביוני 2002 על חוזה הנאמד במיליון דולר עם חברת סליפמד (SleepMed). סליפמד, החברה הגדולה בארה"ב בתחום שירותי אבחון וטיפול בהפרעות שינה, מפעילה רשת של מעל 100 מעבדות שינה בארה"ב, שבהם נערכות 40 אלף בדיקות בשנה.



ויידמד הוקמה ב-2000 על ידי אמיר גבע, פרופ' באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, המתמחה בתחום של עיבוד אותות ביו רפואיים. החבה גייסה מאז הקמתה מעל למיליון דולר מפלטינום, בעלת המניות הגדולה בחברה, וממשקיעים פרטיים, בהם שמעון אקהויז, מייסד חברת לומניס ואריה מרגי, מייסד משותף של חברת אם סיסטמס.



גאידנט נחשבת לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הציוד הרפואי לטיפול בבעיות לב. החברה רכשה במארס את חברת המכשור הרפואי הישראלית אקס-טכנולוג'יס במסגרת עסקה בשווי של כ-200 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully