וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות קלות בתשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב; איסטמן קודאק נופלת ב-14.6% בעקבות קיצוץ הדיווידנד

רונן סרברניק

25.9.2003 / 23:12

התשואות על האג"ח ל-10 שנים יורדות ב-0.3% ל-4.12%; מחיר הזהב נגד היום בשיא של 7 שנים; פלקסטרוניקס, קבלנית הייצור הגדולה בעולם, יורדת ב-5.6%; דל עולה ב-1.2%



ירידות שערים קלות נרשמות במסחר בוול סטריט בעקבות נתוני מקרו מעורבים. התחזקות נרשמה קודם לכן בשוק הזהב, אך בסופו של יום נרשמה ירידה במחיר הזהב ב-0.6%. התשואות על האג"ח ל-10 שנים יורדות ב-0.3% ל-4.12%.



ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב ירדו בחודש אוגוסט ב-0.9%, לעומת תחזית לעלייה של 0.6%; בניכוי המגזר הביטחוני נרשמה ירידה חדה של 2.9%.



מספר התביעות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-19 אלף ל-381 אלף. הממוצע הארבע שבועי ירד ב-4,000 ל-411 אלף. משרד העבודה האמריקאי אמר עם זאת כי אפשר שסופת ההוריקן היא שהביאה לירידה החדה בתביעות.



עלייה של 5.5% נרשמה היום במכירות בתים קיימים לרמת שיא של 6.47 מיליון יחידות בחודש אוגוסט, לעומת תחזית כלכלנים למכירות ברמה של 6.03 מיליון יחידות. מכירות בתים חדשים עלו ב-3% לרמה של 1.15 מיליון יחידות.



איסטמן קודאק (סימול EK) צונחת ב-14.6% לאחר שהודיעה על שינוי אסטרטגי מעמיק. חברת מוצרי הצילום תודיע כי תתמקד מעתה בשוק המצלמות הדיגיטליות ולא תבצע עוד כל השקעות משמעותיות בשוק סרטי הצילום המסורתי. בשל כך הודיעה החברה כי תקצץ את הדיווידנד שלה, מהנדיבים ביותר בוול סטריט, מ-1.80 דולר ל-50 סנט למניה.



קודאק, שמנייתה צנחה מאז 1997 ב-70% והכנסותיה התכווצו בהתמדה בארבע השנים האחרונות, מגדירה את השינוי המתוכנן כהחלטה היסטורית. החברה תודיע היום על הגדלת ההשקעה במוצרי צילום דיגיטליים, שתכלול פיתוח קו מוצרים חדש בין היתר בתחום מדפסות הזרקת דיו והדפסה דיגיטלית מתקדמת.



ביהמ"ש בקליפורניה פסק כי על פלקסטרוניקס, קבלנית הייצור הגדולה בעולם, לשלם 934 מיליון דולר כפיצויים ללקוחה שלה, חברת הציוד הרפואי בקמן קולטר. היקף הקנס חסר תקדים בסוג זה של תביעה, אשר בה נקבע כי פלקסטרוניקס אשמה בהונאה, לחץ כלכלי והפרת חוזה. מניות פלקסטרוניקס נפלו ב-5.2% במסחר בנאסד"ק אמש.



פלקסטרוניקס (סימול FLEX) חתמה על חוזה לייצור רכיבים לחמש שנים עם בקמן בשנת 1997. לטענת בקמן, הכריחה אותה פלקסטרוניקס לשלם סכום גדול ב-560 אלף דולר מהמוסכם בחוזה תחת איומים כי תפסיק לייצר רכיבים הנדרשים למוצרים של בקמן, וגבתה 350 אלף דולר על ייצור רכיבים נוספים ללא הצדקה. מנייתה נופלת ב-5.6%.



יצרנית השבבים מיקרון טכנולוג'י (סימול MU) צימצמה את הפסדיה ברבעון שהסתיים ב-28 באוגוסט ל-123 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 586.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ההפסד, 20 סנט למניה, היה נמוך מתחזיות האנליסטים. למרות זאת מנייתה יורדת ב-3.4%.



מניית דל (סימול DELL) עולה ב-1.2% לאחר שהחברה הודיעה על כוונתה להשיק מוצרי אלקטרוניקה חדשים, דוגמת נגן מוזיקה דיגיטלי ומסכי טלויזיה שטוחים, זאת בדומה למתחרותיה אפל וגייטווי.



גולדמן סאקס העלה את המלצתו למניית דיסני ל"תשואת יתר" מ"נייטרלי". בית ההשקעות מציין שרווחי תאגיד הבידור צפויים לשוב לרמות "נורמליות". כתוצאה מכך קיים פוטנציאל ייסוף של 20%-30% במניה. דיסני עולה ב-3.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully