וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המחוקקים הפך היום את פסיקתו של ביהמ"ש הפדרלי מאתמול בנוגע לרשימת ה"לא להתקשר" של נציבות הסחר הפדרלי

רונן סרברניק

25.9.2003 / 22:33

ברשימה זו נרשמו צרכנים המבקשים למנוע שיחות שידול מסחריות אליהם; גורמים בענף הטלמרקטינג טוענים שרשימה זו עלולה להכחיד מגזר הטלמרקטינג



בית המחוקקים הפך היום את פסיקתו של ביהמ"ש הפדרלי מאתמול אשר קבעה כי מגבלה שהוטלה על חברות הטלמרקטינג בארה"ב איננה חוקית, ובכך פסל רשימה שהקימה נציבות הסחר הפדרלי, בה נרשמו צרכנים המבקשים למנוע שיחות שידול מסחריות אליהם.



בית המחוקקים, לאחר שעה בלבד של דיון, אישר ברוב של 412 לעומת 8 את חוקיות הרשימה ובכך קבע כי רשימה זו תיכנס לתוקף בהתאם לתוכניות בשבוע הבא.



לקראת החלתו של חוק האוסר לאנשי שיווק טלפוני להתקשר לצרכנים שהודיעו כי אינם מעוניינים בכך, פתחה נציבות הסחר הפדרלית רשימת "לא להתקשר" לאומית, המאפשרת לצרכנים להירשם ולהימנע מקבלת שיחות מחברות טלמרקטינג. 50 מיליון אמריקאים נרשמו תוך זמן קצר, במכה קשה לשיטת השיווק הטלפונית. למדינות השונות בארה"ב ישנן רשימות משלהן, בהתאם לחוקים הנהוגים בהן.



אולם השופט לי ר. וסט פסל את הרשימה, באומרו כי לנציבות הסחר הפדרלית (FTC) אין סמכות להקימה, וכי היא נתונה בסמכות נציבות התקשורת הפדרלית (FCC). רשימות דומות הנהוגות ב-42 מדינות שונות, כמו למשל במסצ'וסטס, לא ייפגעו מההחלטה.



"השופט במקרה זה טועה לגמרי, ואני בטוח שהחלטתו תתהפך בערעור", אמר חבר בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנים, בילי טאוזין, יו"ר ועדת האנרגיה והסחר של בית המחוקקים, לאחר בירור תוצאות ההצבעה.



תעשיית הטלמרקטינג זעקה חמס בשל הקמת הרשימה הפדרלית. חברות בענף, שגילגל מכירות של 100 מיליארד דולר בשנה שעברה, ועורך 104 מיליון שיחות ליום, צפויות לקנסות של 11 אלף דולר על כל הפרה של האיסור.



לפי הערות גורמים בענף, חברות רבות בו עומדות על סף הכחדה ו-2 מיליון משרות ייאבדו תוך חודשים ספורים, אם החוק ייכנס לתוקף כמתוכנן, באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully