וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין נסחר ביציבות מול הדולר ברמה של 112.15 ין לדולר

רונן סרברניק

26.9.2003 / 23:04

אתמול התאושש הדולר ועלה אל מעל לרף 112 הין בעקבות נתונים טובים מהצפוי ממגזר הדיור האמריקאי ולאחר שממשלת יפאן שבה ואותתה על התערבות קרובה בשוק המט"ח



הין נסחר ביציבות מול הדולר לאחר שירד אתמול אל מתחת לרמה של 112 ין לדולר על רקע החשש מהתערבות ממשלת יפאן במסחר ונתונים טובים מהצפוי ממגזר הדיור האמריקאי. מוקדם יותר השבוע זינק הין לשיא של למעלה משלוש שנים - 110.85 ין לדולר - על רקע קריאת חברי ה-G7 לאפשר גמישות רבה יותר בשוק המט"ח. הדולר נסחר ברמה של 112.15 ין לעומת 112.23 ין אמש. היורו נסחר ברמה של 1.147 דולר לעומת 1.149 דולר אמש.



אתמול דווח בארה"ב על עלייה מפתיעה של 5.5% במכירות בתים קיימים לרמת שיא של 6.47 מיליון יחידות בחודש אוגוסט, לעומת תחזית כלכלנים למכירות ברמה של 6.03 מיליון יחידות. מכירות בתים חדשים עלו ב-3% לרמה של 1.15 מיליון יחידות. הנתונים הלוהטים של שוק הדיור חיזקו את ההערכות כי המשק האמריקאי יצמח בקצב מהיר יותר ממקבילו היפאני, וסייעו לחזק את הדולר.



הדולר התחזק גם על רקע החששות שממשלת יפאן תחדש את התערבותה בשוק כדי למנוע מעליית הין לאיים על ההתאוששות הכלכלית שחווה המשק היפאני בחודשים האחרונים.



שר האוצר החדש של יפאן, סאדאקזו טניגאקי, שב והזהיר אתמול כי ממשלתו תנקוט "בצעדים המתאימים" במידת הצורך בשוק המט"ח. "העלייה שרשם הין לאחרונה היא מהירה מדי", אמר טניגאקי במהלך תדרוך לעיתונאים.



אתמול התפרסמה בארה"ב שורת נתוני מקרו מעורבת:



ההזמנות למוצרים בני קיימא ירדו במפתיע לראשונה מזה ארבעה חודשים באוגוסט על רקע ירידה חדה בביקוש למכוניות. במקביל נרשמה ירידה חדה במספר התביעות הראשונות השבועיות לדמי אבטלה.



ההזמנות ירדו ב-0.9% ל-173.32 מיליארד דולר, בניגוד לתחזיות הכלכלנים שעמדו דווקא על עלייה של 0.6%. הירידה באה לאחר עלייה חדה של 1.5% בחודש יולי.



את הירידה הובילה נפילה של 7.5% בהזמנות לכלי רכב וחלקי חילוף. היתה זו הירידה החדה ביותר בסעיף בשלוש השנים האחרונות. בניכוי סעיף הזמנות התחבורה, הנוטה לגלות תנודתיות רבה, היתה הירידה מתונה יותר, והסתכמה ב-0.3%.



במקביל דיווח משרד העבודה האמריקאי כי מספר התביעות הראשונות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר ב-19 אלף ל-381 אלף - שפל של שבעה חודשים. זו הפעם הראשונה מאז ראשית החודש בה יורד מספר התביעות אל מתחת ל-400 אלף, נתון אליו מתייחסים כלכלנים כאל איתות לשיפור בשוק העבודה.



התחזיות המוקדמות צפו עלייה של 6,000 במספר התביעות, אולם משרד העבודה מיתן את ההתלהבות כשהעריך שהירידה החדה במספר התביעות נבעה במידה רבה מסופת ההוריקן "איזבל" שהביאה לסגירתן של לשכות עבודה רבות במזרח ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully