וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שמוחה חדל לכהן כדירקטור ברובננקו, והחברה בהודעתה לא פירטה את טענותיו

שלומי שפר

26.9.2003 / 11:18

מדובר במכתב קצר שבו הוא מודיע כי הוא מתפטר - מכיוון שלא קיבל מהחברה תשובה למכתב ששלח לה, בו הוא מתרעם על הסכמים שנעשו בין החברה לבין שמואל רובננקו



דיווחים לבורסה כי דירקטורים או נושאי משרה אחרים פרשו מחברה מסוימת הם עניין שבשגרה. מזכירי חברות משגרים כמעט בכל יום הודעות לקוניות על עזיבה של דירקטורים או נושאי משרה. לרוב מצורף להודעה משפט מוכר, "למיטב ידיעת החברה הפרישה לא כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת ציבור המשקיעים". ואכן במרבית המקרים המשפט נכון, אבל רק במרביתם.



שלשום פורסם כי שני דירקטורים חיצוניים בחברת דש השקעות שבשליטת ברגר הולדינגס, שהתפטרו לפני כשלושה שבועות, כתבו במכתב ההתפטרות שלהם כי היא נובעת מכך שהחברה מעוניינת לבצע עסקות בעלי עניין. כלומר, ההתפטרות היתה מתוך מחאה. ואולם בהודעה על התפטרותם שפירסמה החברה בבורסה היא לא טרחה לדווח על המכתב. הרשות התערבה ודש נאלצה לפרסם את מכתבי ההתפטרות.



כנראה לא מדובר במקרה בודד. באותו יום, 24 בספטמבר, בשעות הבוקר הודיעה חברת רובננקו שמואל אחזקות כי יוסף שמוחה חדל לכהן בדירקטוריון החברה. החברה לא הודיעה כי "הפרישה לא כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת ציבור המשקיעים", אך לא מסרה פרטים מעבר לדיווח כי יוסף הוא אביו של יעקב שמוחה, שלמיטב ידיעת החברה הוא בעל השליטה בחברת יובלים השקעות, שהיא בעלת עניין ברובננקו. יובלים מעוניינת לרכוש את השליטה ברובננקו, הנמצאת בהקפאת הליכים בניהול של נאמן.



ביובלים כנראה השתוממו על ההודעה הלקונית. הם ידעו כי שמוחה כתב לחברה מכתב התפטרות, שבו העלה כמה טענות נגדה ודרכי התנהלותה. לכן, כך נראה, ביובלים פנו לרשות ניירות ערך. בעקבות זאת פנתה הרשות לרובננקו לקבלת הסברים. ואכן, כמה שעות לאחר מכן פורסם דו"ח מתקן שבו הופיעה השורה החסרה: "לפי מיטב ידיעתינו, הפרישה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת ציבור המשקיעים".



החברה גם צירפה להודעה את מכתב ההתפטרות של שמוחה שנכתב יום לפני כן. מדובר במכתב קצר שבו הוא מודיע כי הוא מתפטר - מכיוון שלא קיבל מהחברה תשובה למכתב ששלח לה לפני כשבועיים. במכתב זה הוא מתרעם על הסכמים שנעשו בין החברה לבין שמואל רובננקו, והוא מעלה גם טענות על קשרים בין הנאמן לבין מי שמתעתד לרכוש את החברה. ואולם גם בכך לא מסתיים העניין.



רובננקו פירסמה רק את מכתב ההתפטרות, אך לא טרחה לצרף אליו את הנספח שלו שבו שמוחה מפרט בששה סעיפים את טענותיו נגד החברה. מכתב זה לא הוצג לידיעת המשקיעים בבורסה. נראה כי הקלות שבה יכולות חברות למסמס מכתבי התפטרות של דירקטורים מדאיגה גם את רשות ניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully