וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני גולדשטיין צופה מימוש בחברת האחזקות פורמולה ויז'ן בששת החודשים הקרובים

עידו אלון

26.9.2003 / 11:26

גולדשטיין: "הדו"חות אינם רלוונטיים, מכיוון שפורמולה ויז'ן מתחילה כל שנה עם הפחתת מוניטין של 15 מיליון שקל ותשלום ריבית של 20 מיליון שקל לשנה בגין האג"ח שהנפיקה לפורמולה"



חברת טרנסטק מקבוצת פורמולה ויז'ן זכתה באחד החוזים הגדולים בתולדותיה. החברה דיווחה אתמול על חוזה של 7.5 מיליון דולר לאספקת מערכות בקרה למסלולים בשדה התעופה הבינלאומי החדש בבנגקוק, תאילנד. פרויקט זה יושלם עד סוף 2004, ויכלול התקנה של מוצרי בקרה, תכנון וממשקים של טרנסטק, שתשמש קבלן ראשי בפרויקט.



בעל השליטה בפורמולה ויז'ן, דני גולדשטיין, אמר כי חלק קטן מההכנסות בפרויקט יוכרו כבר ב-2003, והיתרה תתפרס על ארבעת הרבעונים של 2004. בכך ממשיכה טרנסטק סדרה של הודעות חיוביות על חוזים בשדות תעופה בארה"ב, ועסקה של 3 מיליון דולר בשדה תעופה בסין. "מחזור המכירות של טרנסטק יוכפל ב-2003, לעומת מחזור של 3.5 מיליון דולר ב-2002", אמר גולדשטיין. טרנסטק עוסקת בפיתוח ואספקה של מערכות ניטור, בקרה, ניהול והכוונה לשדות תעופה. בנוסף לכך מפתחת החברה מערכות בקרה לתנועת שטח ולהכוונה של מטוסים, המשמשת למניעת התנגשויות על הקרקע.



טרנסטק היא אחת החברות המבטיחות בפורטפוליו של פורמולה ויז'ן, שהיא חברת אחזקות, בעיקר בתחום התוכנה. פורמולה ויז'ן לא היתה שותפה לעליות שרשמה הבורסה מתחילת 2003, תקופה שבה ירדה המניה ב-23%. גם דו"חותיה של החברה לא היו מחמיאים במיוחד, עם גירעון של 55 מיליון שקל בהון העצמי והפסד מצרפי של 40 מיליון שקל בשני הרבעונים הראשונים של 2003.



עקב כך, עולה השאלה האם קורת הגג שניתנה ל-15 החברות הכלולות בפורמולה ויז'ן אכן משרתת אותן נאמנה. "בהחלט היה מקום לחבר את החברות תחת פורמולה ויז'ן. הן זוכות לגיבוי ניהולי של פורמולה, ליתרונות לגודל ולשם של החברה האם", הסביר גולדשטיין. לדבריו, הדו"חות אינם משקפים נאמנה את מצב החברות. "הדו"חות אינם רלוונטיים, מכיוון שפורמולה ויז'ן מתחילה כל שנה עם הפחתת מוניטין של 15 מיליון שקל ותשלום ריבית של 20 מיליון שקל לשנה בגין האג"ח שהנפיקה לפורמולה", הוא ציין.



הנפקת האג"ח, בהיקף של 360 מיליון שקל, היא הסיבה העיקרית לגירעון בהונה העצמי של פורמולה ויז'ן. איגרות אלו הוקצו לפורמולה תמורת האחזקות שנמצאות כיום בפורטפוליו של פורמולה ויז'ן, והן ייפרעו בעוד 3.5 שנים. גולדשטיין גם מסביר כי החברות הבנות מבצעות גיוסים לפי שווי גבוה מזה הרשום במאזני החברה, נתון שהחשבונאות אינה מביאה לידי ביטוי.



כדוגמה מביא גולדשטיין את הגיוסים שביצעו החברות סינטק מדיה ו-FIS. סינטק מדיה, העוסקת בשיווק מערכת לניהול רשתות שידור, ביצעה את הגיוס לפי שווי של כ-24 מיליון דולר, הגבוה מהשווי שמעניקים כיום המשקיעים לחברה האם פורמולה ויז'ן. FIS גייסה באוגוסט 2002 מגיזה ומג'נסיס 9 מיליון דולר, לפי שווי של 40 מיליון דולר. "הצד החיובי בפורטפוליו של פורמולה ויז'ן, ומכאן גם במנייתה, יבוא לידי ביטוי רק במקרה של אקזיט", אמר גולדשטיין.



למרות ההפסדים, גולדשטיין מציין כי החברות מתקדמות "בצורה יוצאת מן הכלל". אחת מאלו היא FIS, המפתחת תוכנות לענף הביטוח. לדברי גולדשטיין, החברה תרשום הכנסות של 30 מיליון דולר ב-2003, לעומת 20 מיליון דולר ב-2002, ותציג תזרים מזומנים חיובי. גם הכנסותיה של פורמולה טלקום (FTS) יעלו, לדבריו, ל-15 מיליון דולר, כשהרווח הנקי יהיה כ-3 מיליון דולר. פורמולה טלקום מפתחת מערכות גבייה לטלפוניה סלולרית וקווית.



חברה מעניינת ומוכרת יותר היא בבילון, שבה מחזיקה פורמולה ויז'ן ב-30%. בבילון היא המפתחת של אחת מתוכנות התרגום המפורסמות ביותר באינטרנט, שזכתה ליותר מ-7 מיליון הורדות מאז השקת גרסת התשלום שלה. "בבילון אינה תוכן, אלא כלי, בדומה לתוכנות אנטי וירוס. מסיבה זאת, הלקוחות מוכנים לשלם על התוכנה", הסביר גולדשטיין. לדבריו, החברה עברה לאיזון תפעולי, עם הכנסות שיגיעו ל-6 מיליון דולר ב-2003.



בבילון, כמו יתר החברות בפורטפוליו, היא חברה שבפורמולה ויז'ן ממתינים למכירתה או הנפקתה. "יש הצעות, אבל ככל שנתאפק כך השוק וההנפקות יתעוררו, ונזכה למחיר טוב יותר", אמר גולדשטיין. לדבריו, כל החברות מסודרות מבחינת המזומנים שבקופתן, "כך שאין סיבה למהר. סביר שיהיה מימוש כבר בחצי השנה הקרובה", אמר.



את ההימור הגדול על פורמולה ויז'ן ביצע גולדשטיין בעצמו, כשרכש את השליטה בה (60%) תמורת סכום כולל של 25 מיליון שקל. ב-2002 רכש גולדשטיין 23% מהמניות תמורת 10 מיליון שקל, ובהמשך השקיע 11 מיליון שקל נוספים בהצעת רכש ל-27% ממניותיה של החברה. לאחר מכן הוא רכש מניות נוספות ב-4 מיליון שקל. כיום נסחרות המניות שבידיו בשווי של 22 מיליון שקל בלבד. "לא ביצעתי את ההשקעה לטווח קצר", מגיב על כך גולדשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully