וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריט ישראל - שבשליטת ליאו נוי, אקסלנס ועמיר בירם - היא שמנהלת המגעים לרכישת השליטה בנכסי אזורים מגנדן

אילן מוסנאים

26.9.2003 / 11:57

גנדן דורשת כ-450 מ' ש' עבור החברה, אך בשוק מעריכים כי תיאלץ להסתפק בסכום נמוך יותר של כ-350-400 מ' ש'; נוי מחזיק ב-50% ממניות ריט ישראל, אקסלנס ב-32.5% ובירם ב-17.5%



מאת אלי דניאל ואילן מוסנאים



חברת ריט ישראל היא שמנהלת מגעים לרכישת חברת הנדל"ן המניב נכסי אזורים מידי קבוצת גנדן שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר. בעלי השליטה בריט ישראל הם ריט אנגליה (50%), שבשליטת המשקיע הבריטי ליאו נוי ומשקיעים אירופאים נוספים. חברת אקסלנס מחזיקה בכ-32.5% ממניות ריט ישראל ורו"ח עמיר בירם (אחיו של אחד מבעלי השליטה באקסלנס אהרון בירם) מחזיק בכ-17.5% ממניות החברה.



על פי פרסומים בעיתונות, דורש דנקנר מחיר של כ-450 מיליון שקל עבור נכסי אזורים, אולם על פי הערכות בשוק הוא יצטרך להתגמש ולהסתפק בתמורה של כ-350-400 מיליון שקל, אם ירצה להשלים את
העסקה.



דוברי חברת גנדן ואקסלנס סירבו להגיב לידיעה.



נזכיר כי בחודש שעבר פורסם ב"הארץ" כי קבוצת גנדן קיבלה כמה הצעות לרכישה של פעילויות הנדל"ן שלה, לרבות נכסי אזורים. למציעים נמסר אז כי הצעותיהם ייבחנו על ידי מנכ"ל גנדן נדל"ן ויו"ר נכסי אזורים, רפי ביסקר, וכי רק לאחר מכן יוחלט כיצד לנהוג והאם לפתוח במו"מ עם מי מבין המציעים השונים.



הבעלות המלאה בנכסי אזורים נרכשה ע"י גנדן נדל"ן במספר שלבים. תחילה היא רכשה מאזורים, במהלך יוני 2001, כ-24% ממניות נכסי אזורים, ובפברואר 2002 היא מימשה את שתי האופציות שניתנו לה ע"י אזורים כדי להגיע לשיעור החזקה של כ-83.3%.



כעבור ארבעה חודשים פירסמה גנדן הצעת רכש למניותיה של נכסי אזורים ועם השלמתה של הצעה זו, ביולי 2002, הפכה נכסי אזורים לחברה פרטית (שהונה העצמי הסתכם באותה תקופה בכ-389 מיליון שקל). בסך הכל שילם דנקנר עבור כל הרכישות סכום הדומה לסכום של 100 מיליון דולר אותו הוא דורש היום עבור החברה.



על פי ההערכות, נוחי דנקנר מבקש לממש חלק מהחזקותיה של קבוצת גנדן משני טעמים: הצורך במזומנים ורצונו להימנע מביצוע עסקות בעלי עניין בין גנדן לבין קבוצת אי.די.בי, מתוך הנחה שעסקות כאלה עלולות לגרור ביקורת ציבורית.



לבד מהתחייבויותיה כלפי הגופים שהעמידו את האשראי למימון רכישת השליטה באי.די.בי אחזקות, קבוצת גנדן עשויה להידרש בעתיד הקרוב למזומנים בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים וזאת בשל התחייבותה לרכוש מחברת תעשיות מלח 1.93% מהון המניות של בנק הפועלים. עד כה רכשה גנדן כ-0.3% ממניות בנק הפועלים בתמורה לכ-49 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully