וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה סללה את הדרך בפני רכישת רשת המרכולים סייפוויי בידי מתחרתה ויליאם מוריסון

סוכנויות הידיעות

26.9.2003 / 14:17

הממונה על ההגבלים העסקיים התיר את הרכישה, אך אסר על שלוש רשתות המרכולים הגדולות בממלכה, טסקו, אסדה וסיינסבורי, לרכוש את סייפוויי בשל חשש מפגיעה בתחרות



ממשלת בריטניה התירה לרשת הסופרמרקטים ויליאם מוריסון לרכוש את מתחרתה סייפוויי, אך מנעה משלוש רשתות המרכולים הגדולות במדינה, טסקו, אסדה וסיינסבורי לעשות זאת.



ההחלטה מאפשרת לויליאם מוריסון לחדש את הצעת הרכש שהגישה בעבר עבור סייפוויי. מוריסון נאלצה לסגת בחודש מארס מהצעת הרכש, ששווייה נאמד ב-4.6 מיליארד דולר, לאחר שממשלת בריטניה הורתה לרשות ההגבלים העסקיים לפתוח בחקירת הצעות הרכש שהגישו מספר חברות גדולות בענף ואנשי עסקים עבור סייפוויי.



נתח השוק המשותף של סייפוויי ומוריסון קטן יותר מזה של שלוש מתחרותיהן הגדולות. אסדה, החטיבה הבריטית של וול מארט, או סיינסבורי היו שולטות על נתח שוק של 25% לו רכשו את סייפוויי. טסקו, רשת הסופרמרקטים הגדולה בממלכה, מחזיקה כבר היום ב-27.1% מן השוק.



שרת המסחר והתעשייה של בריטניה, פטרישיה יואיט, אמרה כי דעתה של הרשות מקובלת עליה היות ורכישתה של סייפוויי בידי אחת משלוש החברות הגדולות בשוק היתה פוגעת באינטרס הציבורי ברמה המקומית והארצית כאחד.



עם זאת, אמרה יואיט שמוריסון תיאלץ למכור 53 מ-479 הסניפים של מוריסון במידה והצעת הרכש תגיש תיענה בחיוב. טסקו, אסדה וסיינסבורי הורשו להגיש הצעות רכש נפרדות עבור סניפים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully