וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון ירדה ב-1.1% ונסגרה בשפל של 7 שבועות; אייר פראנס ירדה ב-4.9%

רונן סרברניק

26.9.2003 / 22:59

בעקבות שמועות על מיזוג עם KLM; אטוס אוריג'ין, חברת שירותי ה-IT השנייה בגודלה בצרפת, ירדה ב-6.2%; נוקיה ירדה ב-0.4%



שוקי אירופה נסגרו במגמה שלילית, זה היום השישי ברציפות. את הירידות הובילו מניות הביטוח והטכנולוגיה. רצף הירידות הממושך, הארוך ביותר מאז חודש ינואר, הנחית את מדד FTSE בלונדון לשפל של 7 שבועות, לאחר שנסגר בירידה של 1.1%; מדד CAC ירד בפאריס ב-0.4%; ה-DAX בפרנקפורט יורד ב-0.6%.



נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, הודיעה על ארגון מחדש מקיף של פעילותה, שיכלול חילופי גברי מעמיקים בהנהלתה הבכירה. מנייתה הגיבה בירידה של 0.4%.



נוקיה תקים שתי חטיבות חדשות: חטיבת מולטימדיה וחטיבת פתרונות עסקיים - שיצטרפו לחטיבות הטלפונים הסלולריים והרשתות. סמנכ"ל הכספים, אולי-פקה קאלאסבו, יעבור לנהל את חטיבת הטלפונים. מאטי אלאהוטה, העומד כעת בראש חטיבת הטלפונים הסלולריים, ימונה לסמנכ"ל אסטרטגיה ראשי, וריק סימונסון האמריקאי, שעמד עד עתה בראש מחלקת מימון לקוחות, יהפוך לסמנכ"ל הכספים החדש.

אטוס אוריג'ין (ATOS.PA), חברת שירותי ה-IT השנייה בגודלה בצרפת, ירדה ב-6.2% על רקע דיווחים שגולדמן סאקס העמיד למכירה 1.8 מיליון ממניותיה במחיר של 53.5 יורו למניה. המחיר נמוך בקרוב ל-4% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בפאריס.

חברות השבבים האירופיות המשיכו את המגמה השלילית שהחלה אתמול בעקבות המלצות שליליות של ברוקרים, שהביעו חשש שמחירי השבבים הנמוכים והביקושים החלשים יפגעו ברווחיהן. אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, יורדת ב-5.3%. ASML, יצרנית ציוד השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-4.4%.

מגזר התעופה מרכז תשומת לב רבה על רקע דיווחים שהתפרסמו בתקשורת בדבר סיכום על מיזוג בין KLM ההולנדית לאייר פראנס. משרד התחבורה ההולנדי מיהר להכחיש את הדיווחים. מניית KLM זינקה ב-3.9%, ואילו אייר פראנס, שע"פ הדיווחים תחזיק ב-80%-85% מן החברה הממוזגת, ירדה ב-4.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully