וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק ירד ב-1.4% והשלים ירידה שבועית של 5.5%; אמדוקס איבדה 2.7%

רונן סרברניק

26.9.2003 / 23:38

דאו ג'ונס השלים ירידה שבועית של 3.4%; רדויז'ן איבדה 0.6% על רקע הודעתה כי תספק למכון הבריאות הלאומי של ארה"ב פתרונות לווידיאו קונפרנסינג



יום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט הסתיים בירידות אשר חתמו את אחד מהשבועות הקשים ביותר שידע השוק בחודשים האחרונים. נתוני מדד סנטימנט הצרכנים של מישיגן היוו אכזבה מסוימת, ותיקון נוסף מעלה של נתוני התמ"ג לרבעון השני לא הצליח להוריד את מפלס חוסר הוודאות בשוק. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.3% ומדד נאסד"ק איבד 1.4%.



הטלטלה העזה שנרשמה החל מסוף השבוע שעבר בשוק המט"ח הבינלאומי, החלטתו הפתאומית של ארגון אופ"ק להוריד את מכסות שאיבת הנפט ונתוני המקרו המעורבים שפורסמו אתמול היו אחראים לשבוע קשה בשוק המניות האמריקאי. מדד נאסד"ק איבד השבוע 5.5% ואילו דאו ג'ונס התכווץ ב-3.4%.



לפני תחילת המסחר שב ותיקן מעלה משרד המסחר האמריקאי את נתוני התמ"ג לרבעון השני. הצמיחה בחודשים אפריל-יוני הסתכמה ב-3.3% לעומת הערכה קודמת שעמדה על 3.1%. כמו בשתי ההערכות המוקדמות שפורסמו הסתייעה הצמיחה ברבעון השני במידה רבה בגידול בצריכה הפרטית ובזינוק החד ביותר בהוצאות הבטחוניות מאז מלחמת קוריאה.



ברבעון השלישי חוזים הכלכלנים כי קצב הצמיחה הכלכלית הואץ ל-4.9%. יש הצופים גם שיעורי צמיחה של 6% ו-7% לאור ההאצה הנוספת בצריכה הפרטית ובהשקעות ההון.



מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד בחודש ספטמבר לרמה של 87.7 נקודות, לעומת רמה של 89.3 נקודות בחודש אוגוסט, ולעומת קריאה ראשונית לחודש ספטמבר של 88.2 נקודות.



מדד התחזיות, אחד ממרכיבי מדד ביטחון הצרכנים, ירד לרמה של 80.8 לעומת 82.5 בחודש אוגוסט, בעקבות ספקנות של הציבור האמריקאי בנוגע להתאוששות.



מניית מוטורולה ירדה ב-0.2% לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי עיכוב בתהליכי ייצור ימנע מהחברה להשיק בארה"ב טלפון סלולרי ראשון מלווה מצלמה לקראת עונת החגים. זוהי ידיעה קשה למוטורולה, שאיבדה ברבעון השני נתח שוק לטובתן של נוקיה וסוני-אריקסון, בשל העובדה שמרבית מתחרותיה כבר השיקו לשוק דגמים שכאלה.



אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ירדה ב-0.7% למרות שבית ההשקעות ג'יי.פי מורגן העלה את המלצתו למניה ל"נייטרלי" מ"תשואת חסר" בשל הערכתו כי הביקושים למחשבים אישיים יגברו.



בקרב המניות הישראליות המשיכה טבע את מגמת המסחר השלילית שרשמה אתמול ואיבדה 0.1% למחיר של 55.9 דולר. אתמול ירדה מנייתה ב-4% למחיר של 55.9 דולר, על רקע תביעה שהגיש כנגד החברה התובע הכללי של מדינת מסצ'וסטס בה נטען שטבע ו-12 חברות תרופות גנריות נוספות גבו לאורך שנים מחירים מופרזים מתוכנית הביטוח הרופאי "מדיקאייד".



מניית אמדוקס ירדה ב-2.7% למחיר של 19 דולר. אתמול דווח כי קרן וולש, קרסון, אנדרסון וסטו (WCAS) הודיעה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כי אין בידיה עוד החזקות ישירות בענקית הבילינג, לאחר שחילקה 9.9% ממניות החברה לשותפיה מאז תחילת השנה.



הקרן מניו יורק היתה בעלת מניות באמדוקס במשך 6 השנים האחרונות, עוד טרם הנפקתה הציבורית, ובשיא החזיקה ב-35% ממניות אמדוקס. מאז 1997 הקרן הגדילה והקטינה תדיר את החזקותיה באמדוקס תוך כדי גריפת רווח תיאורטי המוערך בכ-1.7 מיליארד דולר (ברוטו). ככל הידוע, לפי כללי הקמת הקרן, סוכם מראש על פירוק וחלוקת המניות לשותפים לאחר תקופה של מספר שנים.



רדויז'ן הישראלית, שאיבדה אתמול 1.2%, נסגרה בירידה של 0.6% למחיר של 8.3 דולרים על רקע הודעתה כי תספק למכון הבריאות הלאומי של ארה"ב פתרונות לווידיאו קונפרנסינג.



הפתרונות יתמכו ברשת הווידיאו קונפרנסינג הקיימת של ה-NIH, מבוססת טכנולוגיית ה-ISDN, ויאפשרו מעבר הדרגתי לארכיטקטורה מבוססת IP. המכון מפעיל למעלה מ-700 מסופי קצה של תומכי שירותי וידיאו קונפרנסינג הפועלים בלמעלה מ-500 נקודות על פני ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully