וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר היפאני: יפאן ערוכה לפעול כנגד תנודות בלתי טבעיות בשוק המט"ח

סוכנויות הידיעות

28.9.2003 / 11:58

סאדאקזו טניגאקי אמר כי "תנודות הין מאז מפגש ה-G7 מעוררות חשש מסוים"; בשבועיים החולפים זינק הין בקרוב ל-5% כנגד הדולר בשל הערכות כי יפאן תצמצם מעורבותה בשוק המט"ח



יפאן ערוכה לפעול כנגד כל "תנועה בלתי טבעית" בשער הין, כך אמר במהלך סוף השבוע שר האוצר החדש של יפאן, סאדאקזו טניגאקי. דבריו מהווים איתות שממשלת יפאן עשויה להתערב בקרוב במסחר בניסיון לבלום את העלייה החדה בשער המטבע המאיימת לחנוק באיבה את ההתאוששות שחווה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.



"זכותה של מדינה להתערב בשוקי המט"ח זוכה להכרה בינלאומית", אמר טניגאקי, שהחליף את מסג'ורו שיאוקאוה החולה בתפקיד שר האוצר בשבוע שעבר. "תנודות הין מאז מפגש ה-G7 מעוררות חשש מסוים".



הין זינק בתחילת השבוע שעבר עד רמה של 110.9 ין לדולר - שיא של קרוב לשלוש שנים - לאחר שמדינות ה-G7 קראו להגמשת שערי החליפין. הקריאה הביאה להערכות בשוק כי יפאן תצמצם את מעורבותה בשוק המט"ח ותאפשר לין לעלות כנגד הדולר.



העלייה שרשם הין בשבועיים האחרונים כנגד הדולר היתה החדה ביותר מזה קרוב ל-5 שנים. הדולר סיים את שבוע המסחר ברמה של 111.73 ין, המהווה נפילה של 4.9% לעומת שערו לפני שבועיים. העליות החדות והודעת הסיכום של מפגש ה-G7 הביאו בנקים גדולים, בהם מורגן סטנלי ו-HSBC, להעלות את תחזית שער הין בסוף 2003 לכ-107 ין לדולר.



העלייה החדה בשער הין בשבוע שעבר כבר הביאה להתבטאויות מצד בכירים באוצר היפאני שכללו רמיזה על התערבות קרובה. זמביי מיזוגוצ'י, סגן שר האוצר לעניינים בינלאומיים, אמר בתדרוך לכתבים כי יפאן "תנקוט בכל הצעדים הנדרשים כנגד תנודות מוגזמות בשער הין". נגיד הבנק המרכזי של יפאן, טושיהיקו פוקוי, אמר כי מדינות ה-G7 הסכימו לשתף פעולה למניעת זעזועים חריפים בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully