וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני בלייר מתעקש: קיימת עדיין אפשרות לעריכת משאל עם בבריטניה על אימוץ היורו קודם לבחירות הכלליות

סוכנויות הידיעות

28.9.2003 / 15:29

מתנגדי היורו לחצו על ראש ממשלת בריטניה בשבועות האחרונים להודיע כי הוא נוטש את אפשרת אימוץ המטבע בעתיד הנראה לעין על רקע כישלון משאל העם בשוודיה



קיימת עדיין אפשרות של עריכת משאל עם בבריטניה בנוגע לאימוץ היורו קודם לבחירות הכלליות הבאות, למרות שאזרחי שוודיה דחו את המטבע האחיד, כך אמר היום ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר.



אין שום טעם לפסול את האפשרות לערוך משאל עם קודם לבחירות, שייערכו לכל המאוחר באמצע 2006, אמר בלייר למראיין דיויד פרוסט בתוכנית הטלוויזיה "ארוחת בוקר עם פרוסט" של ערוץ BBC.



"לא. אני שואל מדוע לעשות זאת?", אמר בלייר. "בנוגע ליורו, אנחנו נמצאים בלי ספק בעמדה מושלמת".



"אנחנו צריכים להשאיר את האופציה הזו פתוחה ולאפשר לעצמנו, כמדינה, להחליט מתי אנחנו רוצים לממש את האופציה הזו", טען בלייר. "אני לא מוצא שום טעם, בלי שום קשר למה שקרה בשוודיה, לפסול זאת".



יריביו הפוליטיים של בלייר הפעילו עליו לחץ בשבועות האחרונים לפסול את אפשרות ההצטרפות לאיחוד המוניטרי לעתיד הנראה לעין לאור דחיית העם השבדי את היורו בתחילת החודש.



חרף רצונו העז להצטרף לגוש היורו, חושש בלייר עד מאוד להעמיד את השאלה למשאל עם לנוכח סקרי דעת הקהל המצביעים על תמיכה רחבת ידיים בשמירה על הליש"ט.



לו היתה שוודיה בוחרת לאמץ את היורו היה בכך סיוע למצדדי המטבע, היות שבמקרה זה היו נותרות בריטניה ודנמרק לבדן כמדינות האיחוד האירופי שטרם הצטרפו לאיחוד המוניטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully