וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות פועלות לבטל את הקיצוץ בכספי מימון המפלגות

צבי זרחיה

29.9.2003 / 9:00

המפלגות מבקשות לבטל את הפחתת המימון המיועדת לאוקטובר, בטענה כי הגיעו להסדר עם הבנקים לפריסת חובותיהן עד לבחירות, בהתבסס על גובה המימון הקיים



המפלגות מבקשות למנוע את הקיצוץ בכספי מימון המפלגות, המועבר להן מדי חודש על ידי הכנסת, עקב המצב הכספי הקשה של מרביתן. מדובר בקיצוץ בשיעור של 5% החל ב-1 באוקטובר 2003. בעקבות פניות של המפלגות, תכונס מחר הוועדה הציבורית לקביעת מימון המפלגות, בראשות השופט בדימוס מנחם אילן, לדיון בהפחתה. בוועדה חברים גם יו"ר הכנסת לשעבר, דב שילנסקי, ונשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם מגידור.



לפני חודשיים החליטה הוועדה הציבורית על קיצוץ של 10% בכספי מימון המפלגות - 5% ביולי 2003 ו-5% נוספים באוקטובר 2003. הקיצוץ כולו אמור להקטין את ההוצאה של הכנסת למימון המפלגות בכ-10 מיליון שקל במונחים שנתיים - 5 מיליון שקל בכל הפחתה.



המפלגות מבקשות כעת לבטל את הפחתת המימון המיועדת לאוקטובר, בטענה כי הגיעו להסדר עם הבנקים לפריסת חובותיהן עד לבחירות, בהתבסס על גובה המימון הקיים. לטענתן, ההפחתה תקשה עליהן להחזיר את חובותיהן, ותאלץ אותן לצמצם עוד יותר את פעילותן.



עוד טוענים במפלגות כי מאז אוקטובר 2001 ועד יולי 2003, הפחיתה הוועדה הציבורית את גובה המימון ב-16%. אם תמומש ההחלטה לבצע הפחתה נוספת באוקטובר, תגיע ההפחתה כולה ל-21%.



המפלגות, למעט הליכוד ושינוי, שרויות בחובות כבדים וההפחתה תקשה עוד יותר על מצבן הכלכלי. חובותיה של מפלגת העבודה מסתכמים כיום ב-117 מיליון שקל; למפד"ל חובות בהיקף של 18 מיליון שקל; למרצ חובות של 11 מיליון שקל. היקף החובות הכולל של המפלגות מוערך ביותר מ-200 מיליון שקל.



המפלגות פורעות את חובותיהן בעיקר באמצעות מימון המפלגות. כל אחת מהסיעות בכנסת מקבלת כיום סכום חודשי קבוע בסך 61,225 שקל עבור כל מנדט, וכן תשלום חודשי קבוע של 61,225 שקל, שאינו תלוי במספר המנדטים. לאחר ההפחתה המוצעת של 5%, תקבל כל מפלגה סכום חודשי בסך 58,165 שקל עבור כל מנדט, וכן סכום חודשי קבוע זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully