וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכי רקיב אוסף את הריסות אימפריית טריון, וחוזר לשורשים

סופי שולמן

29.9.2003 / 8:59

מייסד ומנכ"ל טריון מודה כי מסע הרכישות היה כישלון, אך מאשים בכך דווקא את חברות המחקר הגדולות. בינתיים ויתרה החברה על חלום ה-one stop shop, החליפה את ההנהלה הבכירה ורוצה רק למכור את מודמי הכבלים הוותיקים כדי להגיע לרווחיות ולמכירות של חצי מיליארד דולר





מסע הרכישות הכושל החזיר את טריון לתחום עיסוקה המקורי - מודמי כבלים. נראה כי בתחום זה מצליחה החברה לתפוס נתחי שוק, על אף התחרות הקשה מול ענקיות דוגמת סיסקו ומוטורולה. לטריון נתח של 13% משוק מודמי הכבלים והיא נחשבת לחברה השנייה בגודלה בתחום זה, אחרי מוטורולה. בשוק המרכזיות לחברות כבלים מקומה של טריון נמוך יותר, עם נתח של 7% בלבד ממנו, לעומת 35% לסיסקו. זכי רקיב מציין כי היעד שהציב לעצמו הוא נתח של 30%-25% משוק המרכזיות, שצפוי להגיע למיליארד דולר ב-2006.



למרות אכזבות העבר, בטוח רקיב כי טריון רואה כיום רק את קצה הקרחון ובעתיד היא תהיה חברה גדולה בהרבה. "טריון תצליח מכיוון שהיא חברה חדשנית", הוא אומר. בחודשים הקרובים עומדת החברה להשיק קו מוצרים חדש, שלדברי רקיב אינו קיים בשוק. המוצר מיועד למפעילות כבלים והוא אמור לאפשר להן להפוך שידור אנלוגי לדיגיטלי ללא הצורך בשדרוג תשתיות קיימות. "חברות כבלים לא יצטרכו יותר לבזבז את הספקטרום על שידורים אנלוגיים", מסביר רקיב. הוא מעריך כי קו המוצרים החדש יפתח בפני טריון שוק שנאמד ב-250 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות.



בינתיים מרוצה רקיב מההכרה שקיבלה החברה בישראל, בדמות חוזים שנחתמו עם תבל וערוצי זהב, מפעילות הכבלים המקומיות. "אני מתחיל לראות התאוששות בשוק, שמתבטאת בביקוש גובר, עדכון תוכניות עסקיות של מפעילות הכבלים וכמות עולה של ניסויים", הוא מסכם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully