וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצה בראשות דנקנר השקעות וק.א.ל נבחרה להפעיל מסוף מטענים נוסף בנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

29.9.2003 / 9:19

ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-90 מיליון שקל; הקבוצה כוללת גם את סוויספורט אינטרנשיונל השווייצית, פליינג קרגו ולאופר



קבוצה חדשה, בראשות דנקנר השקעות , נבחרה בתום מו"מ עם רשות שדות התעופה (רש"ת) להקמתו והפעלתו של מסוף מטענים נוסף בנתב"ג. ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-90 מיליון שקל. הקבוצה כוללת את סוויספורט אינטרנשיונל, חברה שווייצית העוסקת במטענים; ק.א.ל (קווי אוויר לישראל), חברת תעופה להטסת מטענים; פליינג קרגו המתמחה בשינוע והטסה של מטענים, ולאופר המתמחה בייצוג ובמתן שירותי שינוע וקרקע לחברות תעופה.



מדובר במיזוג בין חברות שהשתתפו בשתי הקבוצות שעלו לשלב הגמר במכרז שנכשל להקמת המסוף השלישי בנתב"ג בפברואר. האחת היתה קבוצת זאבי, שכללה את החברות סוויספורט אינטרנשיונל, אוברסיז קומרס - חברה ישראלית בתחום המטענים הימיים שעם בעליה נמנה גד זאבי, וק.א.ל. השנייה היתה קבוצת דנקנר, שכללה את וורלד פלייט סרוויסס - חברה אמריקאית העוסקת במגוון תחומי תעופה ובהם מטען, לאופר, דנקנר השקעות ופליינג קרגו.



לאחר כישלון המכרז החליטה רש"ת שלא לפרסם מכרז חדש, אלא להגמיש את תנאיה ולהיכנס למו"מ עם החברות שהביעו עניין במכרז. הקבוצה שנבחרה היא כאמור מיזוג בין חברות שהשתתפו בשתי הקבוצות המקוריות, כאשר הפן המקצועי יופקד בידי סוויספורט אינטרנשיונל, פליינג קרגו, ק.א.ל ולאופר, ואילו דנקנר השקעות תוביל את הצד הכספי של הפרויקט. יש להניח שרש"ת הגמישה את תנאי הזיכיון לקבלת הפרויקט, ואולם לא נראה שהמו"מ פגע בחברות שלא עלו לשלב הגמר, מכיוון שאלה לא עמדו מראש בתנאי הסף של המכרז.



מסוף המטענים החדש יתחרה במסוף אגרקסקו למטענים חקלאיים ובמסוף ממ"ן לשינוע ולניטול של מטענים כלליים בנתב"ג. הממשלה החליטה להכניס מפעיל מטענים שלישי לנתב"ג כחלק ממדיניות של רפורמה ויצירת תחרות בתחום הטסת המטענים האוויריים. הקמה והפעלה של מסוף מטענים כללי נוסף, שימוקם בסמוך לשני המסופים הקיימים, משתלבת גם בפיתוח אזור המטענים כחלק מפרויקט נתב"ג 2000.



ועדת הכספים של מועצת המנהלים ברש"ת אישרה ערב ראש השנה את ההסכם עם הקבוצה החדשה בראשות דנקנר. ההסכם הושג בתום מו"מ שניהל צוות בראשות הסמנכ"ל לכלכלה, כספים ומסחר ברש"ת, יעקב דיין. יישומו של ההסכם החדש הותנה בהחלטות שבג"ץ עשוי לקבל בעניין. לבית המשפט העליון הוגשה עתירה משותפת של התאגיד ושל לשכת סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים, הדורשת לאשר הקמת מסוף מטענים נוסף (רביעי) מחוץ לנתב"ג.



מועד ההגשה האחרון של הצעת המחיר במכרז נדחה בזמנו בחודש - מ-17 בפברואר ל-17 במארס, כדי לאפשר לשתי הקבוצות שעלו לשלב הגמר להתארגן, להשיג את המימון ולהגיש את הצעות המחיר לרש"ת. לאחר מכן חלו שתי דחיות נוספות, והמועד הסופי להגשת ההצעות נקבע ל-16 ביוני השנה. ואולם אז נכשל המכרז, שכן אף הצעה לא הוגשה.



בדיעבד התגלה כי ק.א.ל והחברה השווייצית סוויספורט אינטרנשיונל החליטו שלא להתמודד בקבוצת זאבי, לאחר שאוברסיז קומרס הודיעה להן על פרישתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully