וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים מותיר המלצת "תשואת שוק" לטפחות: השפעות המיתון ניכרות והעמלות נשחקות - אך המרווח הפיננסי השתפר

הרצל לקס

29.9.2003 / 10:24

יחדית המחקר של הפועלים: מכפיל הון של 0.9 מהווה עוגן למחיר המניה; מחיר היעד ירד מ-45 ל-44 שקל לעומת מחיר שוק של 42 שקל



יחידת המחקר של בנק הפועלים פירסמה היום ניתוח לפעילות בנק טפחות בעקבותיו הותיר הבנק את המלצתו למניה על "תשואת שוק" והוריד מעט את מחיר היעד מ-45 ל-44 שקל. מחיר היעד גבוה בכ-5% ממחיר השוק שלה כיום העומד על 42 שקל.



תמיר קיים מיחידת המחקר מציין כי הירידה בביקוש למשכנתאות שאפיינה את המחצית הראשונה של 2003 נבלמה בחודשים יוני-ספטמבר, בהם נרשמה עלייה של כ-25% בביקוש להלוואות לדיור, בעיקר בשל ירידת הריבית על משכנתאות.



קיים צופה כי התאוששות זו תימשך עד הרבעון האחרון של השנה ותתרום למגמת השיפור ברווחי המימון של בנק טפחות. מגמת שיפור זו נתמכת בשיפור במרווח הפיננסי של הבנק שנוצר בשל העלייה במשקלן של הלוואות לא צמודות והלוואות במט"ח, כמו גם של הלוואות בריבית משתנה, בהן המרווח שגובה הבנק גבוה יותר מהלוואות צמודות מדד בריבית קבועה.



יחד עם זאת, מציין קיים, המיתון המתמשך גורר אחריו הרחבה של מעגל הלווים שמפגרים בהחזרי המשכנתא, עובדה שתוביל להגדלת ההפרשה לחומ"ס. העיקרון השמרני לפיו מפריש טפחות לחומ"ס לפי עומק הפיגור עשוי לתרום להפרשות גבוהות יותר. הבנק דיווח בסוף המחצית הראשונה על עלייה בשיעור של 3.2% בהיקף החובות הבעייתיים - חובות הנמצאים בפיגור של 3-6 חודשים, ומכיוון שהנחיות הפיקוח הן להפריש לחוב מסופק חובות שבפיגור מעל 6 חודשים, הרי שפוטנציאל ההפרשות לחומ"ס גדל באופן משמעותי. גם חשיפתו הגבוהה יחסית של טפחות לאשראי הניתן לקבלנים - כ-19% מתיק האשראי, גבוה בהרבה מהבנקים האחרים - עתידה לגרום לגידול בהפרשות.



גורם נוסף העתיד לפגוע ברווחיות הבנק הוא השחיקה המתמשכת בעמלות שמשלם לו האוצר בגין גביית תשלומי ההלוואות של כספי המשכנתאות לזכאים. עמלות האוצר מהוות 41% מסך ההכנסות מעמלות של טפחות, כך שהפגיעה בסעיף זה משמעותית ביותר. פגיעה נוספת מכיוון משרד האוצר היא פעילותו הנמרצת של המפקח על הביטוח להוזלת הפרמיות שגובים הבנקים למשכנתאות על ביטוחי הדירות מהלווים. הנחיות בעניין זה פורסמו וייכנסו לתוקף בהדרגה מ-2004. הבנקים למשכנתאות וטפחות בתוכם צפויים לפצות על כך באמצעות העלאת פערי הריבית שלהם.



רווחיות הבנק תושפע גם מפערי מדד בגין/ידוע שברבעון השלישי צפויים להשפיע לשלילה באופן מהותי על רווחי טפחות, בעוד שברבעון השני תרמו לעלייה ברווח.



לסיכום מציין קיים כי ע"פ ניתוח היסטורי של התנהגות המניה מכפיל הון של 0.9 מהווה עוגן למניה, ומחירה לא צפוי לרדת משמעותית ממכפיל זה שמשקף מחיר של כ-38 שקל למניה. מחיר השוק של המניה כיום הוא 42.09 שקל המשקף מכפיל הון של 1.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully