וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מיזוג בין גוטקס לכליל יופי וגדעון אוברזון

29.9.2003 / 13:27

כתוצאה ממהמיזוג עתידה גוטקס להחזיק בחלק הארי של שוק בגדי הים בישראל ובעיקר המותגים בשוק. הממונה התנה את אישורו למיזוג במספר תנאים שימנעו ניצול לרעה של מצב זה

הממונה על הגבלים עסקיים אישר ביום חמישי האחרון מיזוג בין גוטקס לבין כליל יופי וגדעון אוברזון. הממונה התנה את אישורו למיזוג במספר תנאים, שעיקרם למנוע מהחברות המתמזגות להתנות מכירה של מוצריהן באי מכירת או הצגת מוצר של מתחריהן.

חברת גוטקס, שבשליטת אפריקה ישראל, עוסקת בייצור ושיווק בגדי ים וחוף. כליל יופי עוסקת בייצור ושיווק בגדי ים וחוף תחת המותגים: פלפל, טורקיז וגדעון אוברזון. גדעון אוברזון היא חברה פרטית בבעלות כליל יופי.

בחודשים האחרונים נקלעו כליל יופי וגדעון אוברזון לקשיי נזילות, אשר הביאו לכך שב-14 ביולי 2003 הורה ביהמ"ש המחוזי בנצרת על הקפאת הליכים נגד החברות. ב-4 בספטמבר מונה לחברות כונס נכסים וב-17 בספטמבר אישר ביהמ"ש המחוזי בת"א את מכירת נכסי החברות שבכינוס לידי גוטקס. במסגרת הסכם המיזוג רוכשת גוטקס את כלל הנכסים והזכויות של כליל יופי וגדעון אוברזון.

המיזוג האמור הינו מיזוג אופקי אשר כתוצאה ממנו עתידה גוטקס להחזיק בחלק הארי של שוק בגדי הים בישראל ובעיקר המותגים בשוק, ועל כן נחזה המיזוג כבעייתי. עם זאת, שני גורמים עיקריים הביאו במצטבר, לאישור המיזוג. ראשית, היעדר כמעט מוחלט של מכסים על יבוא בגדי ים מחו"ל לישראל וחשיפה לשווקים זרים יחד עם קיומם של יצרנים מקומיים נוספים, מהווים גורם מרסן על היכולת של גוטקס להפעיל כוח שוק, לצמצם תפוקה ולהעלות מחירים. שנית, מבדיקת הרשות עולה כי אין מציעים נוספים המוכנים להתחייב על רכישת מותגי כליל יופי והפעלתם ועל כן נראה כי המיזוג נהנה מהגנת "החברה הכושלת". גוטקס היא החברה היחידה אשר הגישה לבית המשפט הצעה לרכישת נכסי החברות.

יחד עם זאת ועל מנת למנוע אפשרות של חסימת ערוצי השיווק והמכירה של בגדי ים בפני מתחריה של גוטקס, אישר הממונה את המיזוג בכפוף למספר תנאים שעיקרם איסור החל על גוטקס להתנות את אספקת מוצריה לחנויות בבעלדיות מוצריה, רשמית או בפועל או להתנות האספקה באי מכירה או באפליה לרעה של מוצרי מתחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully