וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת הירידה בהכנסות באטמ: קטנו במחצית הראשונה של השנה בכ-35% ל-17.9 מיליון דולר

אלי דניאל

29.9.2003 / 13:43

ההפסד התפעולי - 10.8 מ' ד'; הפסד נקי של 9.9 מיליון דולר; מניית החברה איבדה למעלה מ-20% בשלושת ימי המסחר האחרונים; צבי מרום: "בשנה הבאה צפויה עלייה של עשרות אחוזים בהכנסות"



חברת באטמ , המתמחה בייצור ושיווק מוצרי פס רחב לשוק תקשורת הנתונים והטלפוניה, סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2003 עם ירידה בהכנסותיה במקביל לגידול בהפסדיה.



כך, החברה דיווחה על קיטון של כ-35% בהכנסותיה למחצית הראשונה של השנה בשעה שאלה הסתכמו בכ-17.9 מיליון דולר. לשם השוואה נציין כי בששת החודשים הראשונים של שנת 2002 רשמה החברה הכנסות של כ-27.5 מיליון דולר וגם במחצית השניה של השנה החולפת נרשמו הכנסות גבוהות יותר - 21.2 מיליון דולר. הסיבה לקיטון בהכנסות נובעת, בין היתר, ממכירות קטנות יותר של מוצרי הדור הישן.



הרווח הגולמי של החברה הסתכם בחציון הראשון של השנה בכ-6.9 מיליון דולר, קיטון של כ-38% לעומת הרווח הגולמי שהושג בתקופה המקבילה. שיעור הרווח הגולמי של באטמ מרמה של 40.7% לרמה של 38.9%, וזאת בשל תחרות המחירים החריפה. עם זאת, בהשוואה למחצית השניה של השנה החולפת חל שיפור בשיעור הרווח הגולמי.



מבחינה תפעולית הציגה באטמ הפסד של כ-5.8 מיליון דולר, לפני מחיקת מוניטין בגין רכישות, בעוד שההפסד לאחריהן מגיע לכ-10.8 מיליון דולר. בתקופה המקבילה בשנה הקודמת רשמה החברה הפסד תפעולי של כ-3.6 מיליון דולר, לפני מחיקת מוניטין בגין רכישות, והפסד תפעולי של כ-7.9 מיליון דולר לאחר מחיקה זו.



השורה התחתונה של החברה מראה על הפסד חצי שנתי של כ-9.9 מיליון דולר או הפסד של 2.55 דולר למניה, הרעה בהשוואה להפסד של כ-7.3 מיליון דולר או 1.90 דולר למניה שנרשם בששת החודשים הראשונים של שנת 2002.



סך האמצעים הכספיים של החברה - מזומנים, שווי מזומנים ופקדונות לזמן קצר ולזמן ארוך - הסתכמו ליום ה-30 ביוני 2003 בכ-55.2 מיליון דולר. לחברה היה המחצית הראשונה של השנה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך של 515 אלף דולר. הונה העצמי של החברה הסתכם בתחילת המחצית השניה של השנה בכ-94.2 מיליון דולר.



מניית החברה נסחרת ביום ברמה של כ-18.8 פני למניה, רמה המשקפת לחברה שווי שוק של כ-73 מיליון ליש"ט (כ-120 מיליון דולר). בשני ימי המסחר הקודמים איבדה המניה כ-19% מערכה, ובשעה זו היא יורדת בלמעלה מ-4%.



צבי מרום, מנכ"ל החברה, התייחס לתוצאות הכספיות ומסר ל-TheMarker כי "הרבעון הראשון של השנה היה בעייתי מאוד בשל המלחמה בעיראק. אנו מעריכים שבמחצית השניה של השנה נראה תוצאות טובות יותר מאשר בחצי הראשון. את הרבעון השלישי כבר סיימנו והוא תומך בתחזית זו". מרום הוסיף כי "בשנה הבאה צפויה עלייה של עשרות אחוזים בהכנסות שלנו".



לדברי מרום, "לבאטמ יש זרם הזמנות שהולך ומתגבר בצורה ברורה. ברבעון הזה זכינו במכרז של חילות היבשה להצטיידות ברשת IP חדשה. הצבא עתיד להצטייד בציוד שלנו מדגמי הטיטאן וההכנסות מעסקה זו יתחילו להתקבל כבר בשנה הבאה. מדובר במספר לא מבוטל של מיליוני דולרים".



הרחבה נוספת תובא בהמשך -


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully