וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים יתנגד להצעת התקציב: קיצוץ 275 מיליון שקל מתקציבי הרשויות יגרום לקריסת חלק מהן

אמיר טייג

29.9.2003 / 14:54

עמדתם של יתר שרי מפלגת שינוי עדיין לא ידועה; אברהם פורז שוהה בחו"ל ולא יהיה נוכח בהצבעה בממשלה ביום רביעי, אך מינה בא כוח אשר יתנגד בשמו; בתקציב 2004 קוצץ תקציב משרד הפנים ב-750 מיליון שקל



שר הפנים, אברהם פורז, צפוי להתנגד להצעת הקיצוץ בתקציב 2004 כפי שתוגש ביום רביעי הקרוב לאישור ממשלה. עמדתם של יתר שרי שינוי לגבי הקיצוץ המוצע עדיין לא ידועה. פורז שוהה בחו"ל ולא יהיה נוכח בהצבעה ביום רביעי, אך הוא מינה בא כוח אשר יתנגד בשמו.



ממשרד הפנים נמסר כי פורז מתנגד לתוכנית האוצר לבצע קיצוץ נוסף של 275 מיליון שקל בתקציבן של הרשויות המקומיות, כחלק מהמאמץ לבטל קיצוץ של 1.1 מיליארד שקל בקצבאות הביטוח הלאומי. עוד נמסר כי במהלך השנתיים האחרונות קוצצו תקציבי משרד הפנים המוענקים לרשויות המקומיות בכמחצית, דבר אשר עשוי לגרום לרשויות מקומיות רבות, גם כאלו שלא סובלות מגירעונות, לקרוס.



ביום רביעי הקרוב צפוי שר האוצר, בנימין נתניהו, להביא לאישור הממשלה תיקון להצעת תקציב 2004, אשר מבטל את הקיצוץ בקצבאות הביטוח הלאומי על סך 1.1 מיליארד שקל, אותו אישרה הממשלה ביום שני לפני שבועיים. כ-600 מיליון שקל יקוצצו מקצבאות הילדים, 125 מיליון שקל יתקבלו ממכירת נדל"ן בניו יורק שבבעלות המדינה ו-275 מיליון שקל יקוצצו, כאמור, ממענקי הייזום שמעניק משרד הפנים לרשויות המקומיות. יש לציין כי מענקי הייזום הם רק חלק מהכנסות הרשויות המקומיות, המסתמכות בעיקר על הכנסות מתשלומי ארנונה.



במסגרת תקציב 2004 קוצץ תקציבו של משרד הפנים ב-750 מיליון שקל, מתוך קיצוץ של 2.65 מיליארד שקל בכל משרדי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully